Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
VickyPedia
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
VickyPedia
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων

Φίλης: Η υπουργός Παιδείας δυστυχώς βρίσκεται σε καραντίνα από την κοινωνία

3 έτη πριν
Πολιτική
Φίλης: Η υπουργός Παιδείας δυστυχώς βρίσκεται σε καραντίνα από την κοινωνία
Share on FacebookShare on Twitter

Δριμεία κριτική στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και την υπουργό Νίκη Κεραμέως άσκηση κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

Σε υψηλούς τόνους από την πρώτη κιόλας ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση κινήθηκε ο Νίκος Φίλης: «Στην εκπαίδευση και στο μέλλον της νέας γενιάς συγκρούονται διαφορετικά πολιτικά σχέδια.
Ο αποκλεισμός συγκρούεται με τη συμπερίληψη. Η γιγάντωση των ανισοτήτων με το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Τα άριστα σχολεία για τους υποτιθέμενους άριστους με τα άριστα σχολεία για όλους. Ο ανταγωνισμός με τη συνεργατικότητα. Το αυταρχικό μοντέλο της διαγωγής και της τιμωρίας με ένα δημοκρατικό σχολείο που προετοιμάζει συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες» είπε ο κ. Φίλης και συνέχισε: «Όλα αυτά δεν είναι λόγια, αποδείχθηκαν με πράξεις. Σαν χτες, πριν πέντε χρόνια, στις 8 Ιουνίου 2015, δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την υπογραφή του τότε αναπ. υπουργού Τάσου Κουράκη που επανάφερε στην εκπαίδευση τους 2.700 εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που είχαν κριθεί διαθέσιμοι για απόλυση το 2013 από τον κ. Αρβανιτόπουλο και τον κ. Μητσοτάκη, υπουργό, τότε, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην κυβέρνηση Σαμαρά. Μια από τις πιο φωτεινές στιγμές της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μια από τις πιο ντροπιαστικές σελίδες για τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Μια σελίδα που προτιμάει να μην τη θυμάται και να μην τη θυμίζει. Το ίδιο και οι υμνητές του στα ΜΜΕ. Καμιά μεταρρύθμιση δεν γίνεται χωρίς διάλογο. Και η υπουργός Παιδείας δυστυχώς βρίσκεται σε καραντίνα από την κοινωνία, τα κόμματα, τον εκπαιδευτικό κόσμο. Δεν έλαβε υπόψη της τις χιλιάδες αρνητικές παρατηρήσεις στη Διαβούλευση, οι περισσότερες τεκμηριωμένες. Δεν έλαβε υπόψη της τι είπαν οι φορείς των εκπαιδευτικών στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Δεν κατόρθωσε να πετύχει την ελάχιστη συναίνεση στο Κοινοβούλιο.
Μιλάει βέβαια με τους μεγαλοσχολάρχες -οι μόνοι εξάλλου που υπερασπίστηκαν την καταστροφική αναβάθμιση των κολεγίων. Μιλάει με τους ιδιοκτήτες των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων -οι μόνοι και πάλι που υπερασπίστηκαν το νομοσχέδιό της. Είναι υπουργός ιδιωτικών κολλεγίων, μεγαλοσχολαρχών, μεγαλοφροντιστών και εκκλησιαστικών παραγόντων. Και, εσχάτως, υπουργός καμερών και εκατοντάδων χιλιάδων απουσιών: η μόνη υπουργός Παιδείας που θα τη συνοδεύουν ως εικόνα τα ανοιχτά αλλά άδεια Γυμνάσια και κυρίως Λύκεια. Το νομοσχέδιο διαπνέεται από πλήθος αρνητικών ρυθμίσεων.
Δείτε μερικά σημεία του:
Διαγωγή: Αναχρονισμός και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση η επαναφορά της αναγραφής της στα απολυτήρια, δημιουργεί συνθήκες στιγματισμού των αποφοίτων στο διηνεκές. Η διαγωγή συνοδεύει τον πρώην μαθητή σε όλη του τη ζωή. Το απολυτήριο είναι τίτλος σπουδών για να βρει δουλειά. Ποιοι ειδικοί τη ζήτησαν; Δεν γνωρίζει η πολιτική ηγεσία ότι θα καταπέσει σε τυχόν προσφυγή; Το ξέρει, αλλά εκείνο που τη νοιάζει είναι το μήνυμα που στέλνει στο συντηρητικό εκλογικό της ακροατήριο.
Λατινικά VS κοινωνιολογία: Καταλαβαίνουμε την αξία των κλασικών σπουδών και της διδασκαλίας των λατινικών, αλλά με σύγχρονο -όχι απαρχαιωμένο και βαρετό τρόπο. Η γνώση τους, ίσως και η εξέτασή τους, είναι αναγκαία για τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν φιλολογία, ιστορία, αρχαιολογία. Τα παιδιά όμως που θέλουν να σπουδάσουν άλλες θεωρητικές επιστήμες, διεθνείς σπουδές, κοινωνιολογία, ψυχολογία, πρέπει να διδαχθούν και να εξεταστούν στο μάθημα της κοινωνιολογίας. Η μάχη που δίνει το υπουργείο υπέρ των λατινικών και κατά της κοινωνιολογίας έχει συμβολικό χαρακτήρα, είναι μήνυμα από το σκοτεινό παρελθόν, θυμίζει τα φαντάσματα που είχαν εναντιωθεί πριν από μισό αιώνα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Παπανούτσου.
Νηπιαγωγεία: Το νομοσχέδιο διασπά τον ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι πρόεδροι 28 Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας, το επικρίνουν ομόφωνα για «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου που δημιουργεί πλείστα όσα μαθησιακά και λειτουργικά προβλήματα. Κι ενώ, παρά τη γνώμη των ειδικών, προστίθενται αγγλικά στο νηπιαγωγείο, ξεχνάει το υπουργείο τα νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Εκεί, υποκύπτοντας σε εθνικιστικές πιέσεις κατήργησε τον πετυχημένο θεσμό όπου πλάι στους νηπιαγωγούς είχαν τοποθετηθεί βοηθοί που γνώριζαν την τουρκική ή την πομακική γλώσσα, για να προχωρούν αυτά τα παιδιά, να ξεφεύγουν από τις ασφυκτικές αγκάλες άλλων παραγόντων, που τα προτιμούν εκτός νηπιαγωγείων.
Δημοτικά: Το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα των δημοτικών στα 25 (όπως και στα νηπιαγωγεία), από 22 που είχε καθιερώσει ξεκινώντας από την Α δημοτικού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Είναι παιδαγωγικό μέτρο; Είναι μέτρο για άριστα δημοτικά σχολεία, ή μέτρο που σπρώχνει τους γονείς να επιλέξουν την ιδιωτική εκπαίδευση;
Γυμνάσια: Με το νομοσχέδιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και μειώνεται η διάρκεια του σχολικού έτους, που είχε ενισχυθεί από την κυβέρνησή μας. Χάρη, προφανώς, των φίλιων φροντιστηριακών δυνάμεων -που υπερθεματίζουν στις τοποθετήσεις τους- όπως χάρη αυτών επιστρέφουν οι εξετάσεις μετεξεταστέων πίσω στο Σεπτέμβριο.
Λύκεια: Επαναφορά της περιβόητης Τράπεζας Θεμάτων, που όταν εφαρμόστηκε, μαζί με άλλες δυσμενείς ρυθμίσεις οι οποίες κι αυτές εν μέρει επανέρχονται, εκτόξευσε τη σχολική αποτυχία από το 4% στο 23%! Καθιερώνεται μάλιστα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ώστε, τα παιδιά να υποχρεωθούν να παρακολουθούν, τουλάχιστον, από την Α΄ λυκείου, φροντιστήριο και να οδηγούνται, μέσω της αυξημένης αποτυχίας, και πάλι στις φιλικές ιδιωτικές δομές κατάρτισης.
Πρότυπα: Προϊόντα της βαθιάς και στρεβλής νεοφιλελεύθερης αντίληψης περί «αριστείας», την οποία δικαιωματικά αξίζουν τα παιδιά των οικονομικών και πολιτικών ελίτ, συμπεριλαμβανομένων, των ανώτερων στρωμάτων της μεσαίας τάξης. Η Αριστερά δεν έχει κανένα πρόβλημα με την έννοια της αριστείας. Στη δική μας αντίληψη όμως, η εκπαίδευση δομείται πρωτογενώς πάνω στα προτάγματα της νεωτερικότητας, με στόχο την εξάλειψη των κοινωνικών διακρίσεων και την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, εντός του σχολείου. Ώστε, στη συνέχεια, από την ίδια αφετηρία παιδιά διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων να πραγματώσουν τα όνειρά τους.
Πειραματικά: Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει με εντελώς λάθος τρόπο στη λειτουργία τους, εξομοιώνοντάς τα με τα Πρότυπα, ειδικά στο σκέλος της αξιολόγησης, τάσσεται από θέση αρχής υπέρ της επέκτασης των Πειραματικών σχολείων και της εισαγωγής σε αυτά τυχαίου δείγματος μαθητών, ώστε, να έχει νόημα και παιδαγωγική υπόσταση ο πειραματισμός και η διάδοση σε όλα τα σχολεία των νέων μεθόδων και των καλών πρακτικών.
Στην αρχή της ομιλίας του ο Ν. Φίλης είχε αναφερθεί στις διαδηλώσεις στις ΗΠΑ και σε όλο τον πλανήτη: «Mεγάλη τιμή για έναν βουλευτή της Αριστεράς, να μιλάει στη Βουλή σε τούτη την ιστορική στιγμή, με φόντο όσα ζούμε μετά την άγρια ρατσιστική δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ: τον παγκόσμιο ξεσηκωμό εναντίον των φυλετικών διακρίσεων που συμπλέει με κινήματα εναντίον των πάσης φύσεως διακρίσεων και ανισοτήτων. Για τη συμμετοχή της νεολαίας μας σε αυτές τις κινητοποιήσεις, είμαστε υπερήφανοι. O νεοφιλελευθερισμός έχει επιλέξει το χώρο της Παιδείας για τη διαιώνιση των κοινωνικών ανισοτήτων· για αυτό κι εμείς δίνουμε τη μάχη κατά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου μέσα στη Βουλή, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που διαδηλώνουν έξω από αυτήν, και σε όλη την Ελλάδα».

Ετικέτες: ΒΟΥΛΗΚΕΡΑΜΕΩΣΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣΦΙΛΗΣ
Προηγούμενη Ανάρτηση

Βορίδης: Ενίσχυση 45 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους και παραγωγούς λαϊκών αγορών

Επόμενη Ανάρτηση

Συνάντηση Κώστα Τασούλα και Τζέφρι Πάιατ στη Βουλή

Σχετικές Ειδήσεις

Το Ελληνικό Ολοκαύτωμα και οι Γερμανικές αποζημιώσεις.Το χρέος της Ελληνικής ηγεσίας

Η ακατανόητη απόφαση της Πρωτοδίκη Φλώρινας για το Σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα»

9 ώρες πριν

Οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές. Επιτρέπεται, όμως ή μάλλον επιβάλλεται η κριτική τους, όταν η κρίση του Δικαστή είναι καταφανώς...

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στη Λάρισα για το Έγκλημα στα Τέμπη

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στη Λάρισα για το Έγκλημα στα Τέμπη

2 ημέρες πριν

Την Λάρισα θα επισκεφθεί αύριο Πέμπτη 23 Μαρτίου η Επικεφαλής της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της...

Την αθώωση του Αλεξάντερ Βίνκικ πρότεινε ο Γενικός Εισαγγελέας στο Εφετείο Παρισίων

Η συγκίνηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου που έγινε υπόσχεση στην Αντιγόνη για να ζήσουμε στη χώρα που λαχταράμε

2 ημέρες πριν

Υπόσχεση σε μία μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου ότι θα κάνει τα πάντα για να γίνει η Ελλάδα όπως τη θέλουμε,...

Δικαιοσύνη και κυβερνητικό έργο: Μία σύντομη αποτίμηση

Δικαιοσύνη και κυβερνητικό έργο: Μία σύντομη αποτίμηση

2 ημέρες πριν

Κατά την περίοδο διακυβερνήσεως της Χώρας από την Νέα Δημοκρατία έχει παραχθεί πλούσιο νομοθετικό έργο και στον τομέα της Δικαιοσύνης,...

Ροή Ειδήσεων

Η ακατανόητη απόφαση της Πρωτοδίκη Φλώρινας για το Σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στη Λάρισα για το Έγκλημα στα Τέμπη

Η συγκίνηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου που έγινε υπόσχεση στην Αντιγόνη για να ζήσουμε στη χώρα που λαχταράμε

Δικαιοσύνη και κυβερνητικό έργο: Μία σύντομη αποτίμηση

Ζωή Κωνσταντοπούλου: “Το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα ξεχαστεί παρά τη νέα αναίτια επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων σε ειρηνικούς διαδηλωτές” (fotos)

8 Μαρτίου – Ημέρα της Γυναίκας

Απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη με τουλάχιστον 29 νεκρούς από σύγκρουση δύο τρένων

Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Ασκήσεις υποκρισίας και οπορτουνισμού από Τσίπρα και Πολάκη»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου και η Πλεύση Ελευθερίας δίπλα στους πολίτες του Βόλου, η Σοφία Σακοράφα και το ΜέΡΑ 25 στο πλευρό του Μπέου

Χρήστος Σταϊκούρας: Υπάρχει πλέγμα ρύθμισης οφειλών και προστασίας της κύριας κατοικίας στην υπηρεσία κάθε πολίτη

  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με την περιήγηση στην ιστοσελίδα συμφωνείτε στην χρησιμοποίηση τους.