Συνολικά 10 θα είναι οι σχολικές μονάδες που θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (ΔΗΜΩΣ) από το ερχόμενο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Για το θέμα των «Ωνασείων» η εκπαιδευτική κοινότητα και το γονικό κίνημα έχουν σύσσωμα σταθεί απέναντι στα κυβερνητικά σχέδια, σύμφωνα με τα οποία θα λειτουργήσουν ως Ωνάσεια τέσσερα σχολεία στην Αθήνα, δυο στην Θεσσαλονίκη, δύο στην Ξάνθη και άλλα δυο στην Κοζάνη.
Συγκεκριμένα πρόκειται για το 5ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου, το 52ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών (στον Κολωνό), το 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών και το 7ο Γενικό Λύκειο Αχαρνών (Μενίδι), το 12ο Γυμνάσιο και το 16ο Γενικό Λύκειο (Θεσσαλονίκη), το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γενικό Λύκειο (Ξάνθη) και το 3ο Γυμνάσιο και Λύκειο (Κοζάνη)
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί εγκαλούν την κυβέρνηση πως το εξετασιοκεντρικό σύστημα που θα επιβληθεί με τα Ωνάσεια σχολεία θα δημιουργήσει μαθητές πολλών ταχυτήτων με πολλές περιοχές που προγραμματίζονται να εφαρμοστούν να μην έχουν καν τις αίθουσες και τη σχολική στέγη για να φιλοξενήσουν τους μαθητές. Σήμερα η ΟΛΜΕ κήρυξε στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 14:00 και πραγματοποίησε κινητοποίηση στο Σύνταγμα μαζί με τη ΔΟΕ και την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής.
Αντιδράσεις έχουν υπάρξει σε πολλές περιοχές από την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως το Πέραμα, ο Εύοσμος και η Κρήτη. Όπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός ιστότοπος alfavita.gr για την Κρήτη και τον Εύοσμο:
«Όλο το προηγούμενο διάστημα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές εκδήλωσαν με πολλούς τρόπους την αντίθεσή τους.
Για παράδειγμα την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, κλιμάκιο του Ιδιωτικού Οργανισμού «Ωνάση», συνοδευόμενο από αντιδημάρχους του Δήμου Ηρακλείου, εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά στα σχολεία των Δειλινών με σκοπό τον έλεγχο των σχολικών κτιρίων.
Η κίνηση αυτή έγινε χωρίς καμία ενημέρωση της ΕΛ.ΜΕ και των συλλόγων γονέων, προκαλώντας την άμεση αντίδραση των εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Οι εκπρόσωποι των σχολείων αντέτειναν σθεναρά τη μετατροπή των δημόσιων σχολείων σε «Ωνάσειες» και την ιδιωτικοποίηση των εκπαιδευτικών υποδομών.
Η Δημοτική Αρχή, η οποία αρχικά στήριξε την παρουσία του κλιμακίου, τελικά αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί μετά την μαζική αντίσταση των φορέων, και συμφώνησε να μην προχωρήσει ο έλεγχος των κτιρίων.
Εύοσμος
Οι γονείς στον Εύοσμο της Θεσσαλονίκης ζητούν την ανέγερση νέων σχολείων και όχι τη μετατροπή των υπαρχόντων σε Ωνάσεια, εκφράζοντας την αγωνία τους για την καταλληλότητα των σχολικών χώρων.
Επισημαίνουν ότι τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων αυτών με μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ και αυτισμό, θα κληθούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε αίθουσες που δεν ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες τους.
Προκειμένου να ενισχύσουν το αίτημά τους, οι γονείς απειλούν με μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία και οργανώνουν κινητοποίηση με συγκέντρωση και πορεία στην περιοχή το Σάββατο 15/2, καλώντας τους κατοίκους να συμμετάσχουν για να ενωθούν οι φωνές τους και να διεκδικήσουν το μέλλον των παιδιών τους.
Πέραμα
Οι κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς και τη μετατροπή τους σε Ωνάσεια κλιμακώνονται με τη συμμετοχή των μαζικών φορέων του δήμου Περάματος.
Ακαδημαϊκοί Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ για Ωνάσεια Σχολεία: «Ταξικές ανισότητες»
Κατά της δημιουργίας των Ωνάσειων Σχολείων τάσσεται ο Σύλλογος ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, ο οποίος υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ότι «με τη δημιουργία “νησίδων αριστείας”, η κυβέρνηση εντείνει την επιθετική ταξική πολιτική της σε βάρος των ασθενέστερων στρωμάτων στις θεωρούμενες “ευάλωτες” περιοχές της χώρας».
«Οι μαθητές από τις «ευάλωτες περιοχές» που δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο υψηλό κόστος της προετοιμασίας για την εισαγωγή στα «Ωνάσεια σχολεία» – η οποία και θα συμβάλει στη γιγάντωση της παραπαιδείας – θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλες μονάδες, ακόμα και εκτός της περιοχής τους» επισημαίνουν οι ακαδημαϊκοί.
«Είναι φανερό ότι η προωθούμενη πολιτική θα οξύνει τις ταξικές ανισότητες, διαχωρίζοντας «σχολεία αριστείας» από «υποδεέστερα» στις ίδιες εκπαιδευτικές περιφέρειες και επιβάλλοντας μια δευτεροβάθμια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων» προσθέτουν.
Στη συνέχεια, τονίζουν ότι «η επιχειρούμενη αποχώρηση του κράτους από τις συνταγματικές του υποχρεώσεις για τη στήριξη και ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και η υποκατάστασή του από ιδιώτες-παρόχους εκπαιδευτικών υπηρεσιών στις «νησίδες αριστείας» πρέπει να συναντήσει την καθολική απόρριψη από την εκπαιδευτική κοινότητα».
Πηγή: documentonews.gr