Ο Γιώργος Βάλλης ενημέρωσε την υποψήφια ευρωβουλεύτρια της Πλεύσης Ελευθερίας για την άρνηση των αρμόδιων υπουργείων να αποκαταστήσουν μία αδικία, αλλά και να υλοποιήσουν το πρόγραμμα «τηλεϊατρική εν πλω»
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ελληνικόyachting πληροφορήθηκε η Βασιλική Πολύζου. Με δεδομένο ότι ο τουρισμό αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, τα σκάφη αναψυχής αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό γρανάζι. Με χιλιάδες οικογένειες να ζουν μέσα από την εργασία των μελών τους σε κάποια ιδιωτική ή, επαγγελματική θαλαμηγό. Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, ωστόσο, έχει μειώσει τη ζήτηση ελάχιστες ημέρες πριν μπούμε και τυπικά στο καλοκαίρι. Αν προσθέσουμε τις ευρωεκλογές, αλλά και τις προεδρικές εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες, η εφετινή χρονιά δεν θα ‘χει την παραμικρή σχέση με τις προηγούμενες.
«Αρχικά βλέπουμε μια μείωση της τάξεως του 20-25%. Ο πρώτος και κυρίαρχος ρόλος είναι ο πόλεμος στη γειτονιά μας, στο Ισραήλ, στη Μέση Ανατολή. Μετά ο πόλεμος που εξακολουθεί και υπάρχει με τη Ρωσία και την Ουκρανία. Οι εκλογές της Αμερικής που είναι το Νοέμβριο και οι ευρωεκλογές, εμείς και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες. Όλα αυτά λοιπόν μαζί έχουν συντελέσει στο ελληνικό yachtingκαι στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό να υπάρχει μια μείωση της τάξεως του 20 με 25%», τόνισε ο πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Γιώργος Βάλλης.
Η υποψήφια ευρωβουλεύτρια της Πλεύσης Ελευθερίας ρώτησε τον captain για τη στάση της πολιτείας. Όχι μόνο επειδή τον χειμώνα επιχείρησε το υπουργείο Εργασίας να μπλοκάρει την καταβολή του επιδόματος, για τα παιδιά, παρότι επρόκειτο για χρήματα των ναυτικών. Η ερώτηση της Βασιλικής Πολύζου, για τη στάση της πολιτείας ήταν στοχευμένη, επειδή την Παγκόσμια Ημέρα για τη Γυναίκα στη Ναυτιλία, είχε μάθει ότι οι γυναίκες ναυτικοί παίρνουν επίδομα μητρότητας για μικρότερο χρονικό διάστημα απ’ όσες εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.
«Έχει πάρει κάποια μέτρα η πολιτεία για να στηρίξει τον κλάδο σας; Και γιατί θέτω το ερώτημα αυτό; Διότι η ένωση διακρίνεται για τις φιλανθρωπικές δράσεις της», ρώτησε η Βασιλική Πολύζου.
«Σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση και εκτιμώ που βλέπετε και αντιλαμβάνεστε αυτά που κάνουμε, γιατί οι περισσότεροι δεν το βλέπουν έτσι όπως εσείς. Μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κάτι. Έχουμε κάνει άπειρες ενέργειες και προς το παρόν δεν έχουμε δει καμία αντιμετώπιση αλλαγής. Τι εννοούμε με αυτό; Όσον αφορά την κρουαζιέρα και το ελληνικό yachting, δεν βλέπουμε στο να έχει έρθει κάποια μείωση του ΦΠΑ πάνω στο κομμάτι των ναυλώσεων των σκαφών, ώστε να μπορέσουμε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και να ‘ναι ένα θετικό βήμα, να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Και κάτι αντίστοιχο στο κομμάτι το δικό μας, δεν έχουμε δει σε όλα τα αιτήματά μας κάποια αλλαγή ή κάτι που να έχει υλοποιηθεί έως σήμερα. Έχουν περάσει περίπου οκτώ μήνες που φωνάζουμε και τα λέμε, ακόμα καμία εξέλιξη», απάντησε ο Γιώργος Βάλλης.
«Είχαμε απευθυνθεί στη Δόμνα Μιχαηλίδου και της είχα πει ότι δεν είναι δυνατόν οι Ελληνίδες, γυναίκες ναυτικοί που σκληρά εργάζονται στα σκάφη, λείπουν απ’ το σπίτι τους, παρατάνε τα παιδιά τους, να είναι στο εξάμηνο. Για ποιο λόγο; Αυτές οι γυναίκες πληρώνουν τις τριπλάσιες ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και είναι με έξι μήνες το επίδομα μητρότητας. Και της είπα ότι δεν γίνεται οι γυναίκες στον ιδιωτικό τομέα που μπορούν να εργαστούν μέχρι τους επτά-οκτώ μήνες κύησης, ενώ η Ελληνίδα μάνα που είναι στα σκάφη δεν γίνεται αυτό απ’ το θέμα, της δουλειάς, να μην είναι στο εννιάμηνο. Μου έχουν πει ότι θα το δουν. Ακόμα δεν έχω δει κάτι. Έχω δει να μπαίνουν οι αγρότες, έχω δει να μπαίνουν ιδιωτικοί υπάλληλοι. Ακόμα οι Ελληνίδες ναυτικοί δεν έχουν μπει μέσα σε αυτό. Και λόγω και της ημέρας που είναι η παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, στην ναυτιλία να πούμε και ένα χρόνια πολλά σε όλες αυτές τις μανούλες και τις γυναίκες που είναι άξιες να δουλεύουν στα σκάφη και να λείπουν απ’ τα σπίτια τους, μακριά απ’ τα παιδιά τους, για μήνες. Το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει η πολιτεία για αυτές τις γυναίκες που πληρώνουν τριπλάσιες, ξαναλέω, ασφαλιστικές εισφορές σε σχέση με όλες τις άλλες γυναίκες και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία και κατηγορίες, έστω το επίδομα μητρότητας να το πάνε στους εννιά μήνες, γιατί το αξίζουν. Και ο άλλος βασικός παράγοντας, αυτές οι γυναίκες μόλις μείνουν έγκυοι, φεύγουν απ’ τα σκάφη, δεν μπορούν να δουλέψουν για επτά-οκτώ μήνες όπως οι άλλες γυναίκες που είναι στον ιδιωτικό τομέα. Άρα είναι μεγάλη διάκριση και αδικία. Ξέρω ότι η κυβέρνηση έχει ευαισθησία σε αυτό το θέμα. Να μας το δείξει έμπρακτα και άμεσα να προχωρήσουν σε αυτό το νομοσχέδιο ή στην ανάλογη τροπολογία».
Στη συνέχεια η Βασιλική Πολύζου αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της ΠΕΠΙΕΘ για την τηλεϊατρική εν πλω. Πρόγραμμα που προσπέρασαν ουσιαστικά τα αρμόδια υπουργεία, αν και αρχικά τα δέχθηκαν με ενθουσιασμό.
«Ακόμα δεν έχει προχωρήσει. Είναι μια πρωτοβουλία και μια πρόταση και μια ενέργεια δική μας. Θα είμαστε η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που θα το έχει κάνει στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και στο ελληνικό yachting. Έχουμε κάνει όλες τις ανάλογες και στα αρμόδια υπουργεία συναντήσεις, τις προτάσεις, ότι θετικά σημεία, αρνητικά σημεία. Περιμένουμε άμεσα να κινηθούν. Τους άρεσε πολύ η ιδέα μας και στο Υπουργείο Υγείας και στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Και αυτή η πρόταση που κάνουμε είναι πολύ σημαντική. Τι λέμε δηλαδή; Τηλεϊατρική. Τι σημαίνει αυτό; Όλα τα σκάφη να έχουν ένα απινιδωτή στο σκάφος. Δεν γίνεται τα γήπεδα να έχουν και να μην έχουν τα σκάφη που είναι στη θάλασσα, με μεγάλους ανθρώπους. Το καλοκαίρι έχουμε πολλά ατυχήματα με ανθρώπους με καρδιακά επεισόδια. Και το άλλο πολύ βασικό, να υπάρχει ένας τηλεκαρδιογράφος, όπου θα μπορεί ένας γιατρός 24ωρος και όλο το χρόνο, οπουδήποτε, να δει σε πρώτο χρόνο ένα καρδιογράφημα ενός ασθενή που αισθάνεται μια δυσφορία, μέσω μιας application, με ένα κινητό, καλώδιο, με κάτι patch θα βάλεις πάνω στον ασθενή, επικοινωνεί με ένα γιατρό σε μια οθόνη, βλέπει το καρδιογράφημα, λέει τι ενέργειες πρέπει να κάνουμε με φάρμακα, επικοινωνεί αυτός με όλους τους σταθμούς, με τα ανάλογα λιμενικά αρχεία, φεύγει ελικόπτερο από πάνω και αναλαμβάνουν οι ειδικοί. Άρα αυτό το τόσο ωραίο πράγμα και λειτούργημα και πολύ σημαντικό για την ανθρώπινη ζωή, γιατί διασφαλίζει στην κρουαζιέρα εν πλω και διασφαλίζει και τις διακοπές και την ασφάλεια και του πληρώματος και των επιβατών, φεύγει η ευθύνη απ’ τον καπετάνιο που εκείνη τη στιγμή πρέπει να δώσει πρώτες βοήθειες, αλλά δεν είναι ο ειδικός. Και είναι σαν να έχεις έναν γιατρό 24ωρο μαζί σου στο ταξίδι και οπουδήποτε να είσαι εν πλω και οτιδήποτε να σου συμβεί, μπορεί να δώσει μια λύση. Είναι πολύ μικρό το κόστος. Η πολιτεία δεν έχει να πληρώσει κάτι. Είναι καθαρά θέμα στα σκάφη που είναι πολύ, ξαναλέω, μικρό το κόστος και θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει και να δώσουμε και ένα καλό παράδειγμα και στην Ευρώπη και στους ξένους που επιλέγουν την Ελλάδα για να κάνουν διακοπές, ότι μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα με μια ωραία ενέργεια και πρωτοβουλία, να κάνουν τις διακοπές τους με ασφάλεια και η τηλεϊατρική εν πλω να γίνει ο σταθμός και η αρχή και άλλες ευρωπαϊκές χώρες να τα ακολουθήσουν και να ‘μαστε οι πρώτοι που θα το ‘χουμε καταφέρει ύστερα από πρόταση δική μας», εξήγησε ο cpt Βάλλης.
Η Βασιλική Πολύζου υποσχέθηκε να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να πάρουν οι γυναίκες ναυτικοί όσα αξίζουν. Θα ενώσει, μάλιστα, τη φωνή της μαζί τους, για να ακουστούν από τα αρμόδια υπουργεία και αν καταστεί ανάγκη, να φτάσει το θέμα και στην ευρωβουλή.