Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για την διενέργεια της έρευνας με αφορμή και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί διάφορες παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξεις.
Την έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως.
Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Πολιτισμού κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το drone show γνωστής μάρκας αθλητικών ειδών στην Ακρόπολη.
Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει ότι:
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Μενδώνη: «Το drone show στην Ακρόπολη δεν έγινε με νόμιμη διαδικασία»
Διευκρινίσεις γύρω από το θέμα με τη διαφημιστική καμπάνια γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών με το drone show με φόντο την Ακρόπολη, έδωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, μιλώντας το μεσημέρι της Παρασκευής (16/5) στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. «Το show δεν έγινε με νόμιμη διαδικασία», τόνισε η κ. Μενδώνη. Σημείωσε ότι η εταιρεία έλαβε άδεια από το Ζάππειο. Ωστόσο, εξήγησε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο έπρεπε να είχε ζητήσει την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού και αυτό είναι που καθιστά μη νόμιμη τη διαδικασία.
Σε σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, αναφέρεται ότι η εταιρεία DRNS Show Experience ΙΚΕ είχε υποβάλει αίτημα για την παραχώρηση «200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025, για τη διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρείας Essence Mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas. Μάλιστα το μίσθωμα ορίζεται στα 380 ευρώ. Υπάρχει μάλιστα και η έγκριση από την πλευρά της διοίκησης για το διαφημιστικό show.
«Το Δ.Σ. της Ε.Ο.& Κ. ομόφωνα αποφασίζει όπως εγκρίνει την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025 στην εταιρεία DRNS Show Experience IKE, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas και εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο για την υπογραφή του σχετικού

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
ΠΑΣΟΚ: «Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο»
«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», τονίζει ο Τομέας & Δικτύου Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού».
«Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;», τονίζει το ΠΑΣΟΚ και ζητά:
- Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
- Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
- Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.
Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας», καταλήγει το ΠΑΣΟΚ.
Γερουλάνος: «Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους»
«Προσωπικά, ποτέ πια Adidas. Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους», γράφει ο Παύλος Γερουλάνος στο Χ σχετικά με την διαφήμιση με φόντο τον Παρθενώνα.
ΣΥΡΙΖΑ: «Προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»
Ανακοίνωση για την επίμαχη διαφήμιση εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι «η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
«Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο», επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Καραμέρος: «Πέρα από την προσβολή της Ακρόπολης εγείρεται και σοβαρό ζήτημα ασφάλειας»
«Πέρα από την προσβολή της Ακρόπολης εγείρεται και σοβαρό ζήτημα ασφάλειας καθώς δεν διαφημίζουν παπούτσια όλα τα drones. Ας διαλέξουν ποιος υπουργός θα παραιτηθεί και ας μην κρυφτούν πάλι πίσω από ΕΔΕ και πορίσματα» τονίζει σε δήλωσή του ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος.
Πηγή: real.gr