Οι συγχωνεύσεις καταργούν ένα ολόκληρο τμήμα στην Γ’ τάξη του 4ου Γυμνασίου Καλαμαριάς με τα παιδιά να διδάσκονται ανά 27 άτομα σε τέσσερα τμήματα των 45 τ.μ η κάθε αίθουσα.
Συνολικά η Γ΄ τάξη αποτελείται από 108 παιδιά, εκ των οποίων ένα που κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο και ορισμένα με διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ και ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
Έξαλλοι είναι οι γονείς που δεν κάνουν βήμα πίσω στον παραλογισμό που έχει επιβληθεί στα σχολεία της χώρας. Υπενθυμίζεται πως με εγκύκλιό του μες στον Αύγουστο ο γγ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Κατσαρός αναστάτωσε την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και τους γονείς των μαθητών, αφού οδήγησε σε συγχωνεύσεις περίπου 1.000 τμήματα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα, στριμώχνοντας τα παιδιά σε τμήματα 27 και 28 θέσεων.
Στην εγκύκλιο δεν υπήρχε καμιά αναφορά για τα παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες (όπως παράλληλη στήριξη) γεγονός που αποδεικνύει την παντελή αδιαφορία της κυβέρνησης για τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες των παιδιών Η εν λόγω τάξη στο 4ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα εφαρμογής της παράλογης εγκυκλίου.
Το προηγούμενο σχολικό έτος τα παιδιά ήταν μοιρασμένα σε 5 τμήματα στην Β΄ Γυμνασίου και φέτος συμπτύχθηκαν σε 4. Όπως καταγγέλλουν οι γονείς, ουδεμία ενημέρωση υπήρξε από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, ενώ την πρώτη μέρα του αγιασμού τα παιδιά δεν μπήκαν στις τάξεις, αλλά πήραν μόνο τα βιβλία τους. Το πώς θα τοποθετηθούν στις αίθουσες ήταν η έκπληξη της επόμενης μέρας.
Ως «προσωπική πολιτική επιλογή» έχει χαρακτηρίσει ο Κ. Μητσοτάκης αυτό το αλαλούμ στα σχολεία, όπου σκοπός του είναι η ξεκάθαρη εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων. Το άγχος της κυβέρνησης για το «Πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε;», έχει αποκαλυφθεί και από επίμαχο έγγραφο που είχε σταλεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης προς τους διευθυντές των σχολείων.
Πρόσφατα οι γονείς είχαν συνάντηση και με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης για το ζήτημα. Όπως δήλωσε στο documentonews.gr ο Δημήτρης Γουγούλης, γονέας και Εκπρόσωπος Σχολείου στην Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Καλαμαριάς:
«Θεωρούμε σημαντικούς τους λόγους που αναπτύχθηκαν τόσο μέσω της επιστολής διαμαρτυρίας, μέσω του ομόφωνου ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς και εκτέθηκαν επίσης στην συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κύριο Κόπτση, που πραγματοποιήθηκε στις 21/10/24, ώστε να προχωρήσουν στην ανάκληση της απόφασης για την κατάργηση του 5ου Τμήματος της Γ’ τάξης του σχολείου μας.
Πρόκειται για αίθουσες των 45 τ.μ όπου ο οριακός αριθμός 108 των παιδιών, όταν μάλιστα σε αυτόν περιλαμβάνονται παιδιά με αναπηρία, ειδικότερα παιδί που κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο αλλά και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που χρήζουν εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη διδασκαλία και ενώ μέχρι πέρυσι υπήρχαν πέντε τμήματα δε δικαιολογεί το φετινό στοίβαγμα/στρίμωγμα των παιδιών.
Τα παιδιά δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται μόνο ως ένας αριθμός. Είναι πολλά περισσότερα από ένας αριθμός.
Είναι οξύμωρο και άδικο να είμαστε σε αυτή τη δυσάρεστη θέση περισσότερο από ένα μήνα τώρα και να ζητάμε επανεξέταση και αξιολόγηση των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου μας επειδή δεν είναι 109 παιδιά.
Δεδομένου ότι υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας διαθέσιμη με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή θεωρούμε δίκαιο το αίτημα μας γιατί η Ασφάλεια των παιδιών μας είναι Αδιαπραγμάτευτη.
Μέλημά μας είναι όλα τα παιδιά να έχουν ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία και να διευκολύνεται το έργο του κάθε εκπαιδευτικού έτσι ώστε να αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και τα παιδιά να απολαμβάνουν τη διαδικασία του μαθήματος.
Πόσο εφικτό είναι αυτό όταν στριμώχνονται 29-30 άτομα μέσα σε περιορισμένο χώρο; Είναι λογικό να φεύγουν κάθε μέρα με πονοκέφαλο λόγω της ασφυκτικής ατμόσφαιρας και της φασαρίας που είναι φυσικό και επακόλουθο να υπάρχει σε μικρή αίθουσα με πολλά άτομα.
Μην ξεχνάμε ότι έρχεται χειμώνας και ανησυχούμε και για την υγεία τους. Μέχρι πρόσφατα μιλούσαμε για ”αποστάσεις ” και τώρα αγνοούμε τους κινδύνους εξάπλωσης των ιώσεων που είναι δεδομένο ότι αυξάνονται σε περιορισμένο χώρο.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στην κρίσιμη εφηβική ηλικία που διανύουν, οι αλλαγές που υπέστησαν με την κατάτμηση των τμημάτων έχει επιφέρει αναστάτωση στον ψυχισμό τους. Υπάρχουν παιδιά σύμφωνα με μαρτυρίες γονέων που δε θέλουν να πάνε σχολείο. Η διατάραξη των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών που συνέβη με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση έχει άμεσο αντίκτυπο στην ομαλή και απρόσκοπτη ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι απαράδεκτο να γίνεται εξοικονόμηση πόρων στις πλάτες των παιδιών μας. Να υπολογίζονται μόνο ως “κόστος” .
Η απόφαση αυτή μας έχει αναστατώσει ιδιαίτερα, αλλά ταυτόχρονα μας έχει κινητοποιήσει στο να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για τα παιδιά μας, όχι μόνο για τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ’ τάξης, αλλά και για τα παιδιά των υπολοίπων τάξεων, τα οποία αργά ή γρήγορα θα έρθουν στη θέση των φετινών.
Θέλουμε σχολεία, όχι κονσέρβες. Θέλουμε ασφαλή σχολεία, ποιότητα στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία».
Πηγή: documentonews.gr