Ανακρίβειες χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως όσα λέγονται από στελέχη της αντιπολίτευσης περί κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στα σχολεία.
Όπως είπε, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών Γιάννη Δελή του ΚΚΕ και Κλέων Γρηγοριάδη του Μέρα25, το θέμα εξετάζει καλλιτεχνική επιτροπή και ειδικοί του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το υπουργείο θα παρουσιάσει τις αλλαγές.
“Η κριτική περί κατάργησης των καλλιτεχνικών είναι προσχηματική” τόνισε και ανέφερε ότι στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο δεν επέρχεται καμία αλλαγή όσον αφορά το πρόγραμμα μουσικής και καλλιτεχνικών, αντιθέτως με το Λύκειο. “Ο τρόπος διδασκαλίας τους στο Λύκειο δεν περιποιεί τιμή σε κανένα. Μιλάμε για μάθημα επιλογής που δεν εφαρμόζεται”, όπως είπε σημειώνοντας ότι στην Α’ Λυκείου, μόλις το 2% επιλέγουν το μάθημα της μουσικής.
Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι αναζητούνται λύσεις , ώστε να υπάρξει ουσιαστική εκμάθηση των Τεχνών στα σχολεία με την ενίσχυση των δεξιοτήτων σε όλο και πιο μικρές ηλικίες στο Δημοτικό. Ενώ επεξεργάζονται λύσεις και για την Γ ´ Λυκείου που αποσκοπούν στη βελτίωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων. “Επεξεργαζόμαστε αναλυτική πρόταση για ενισχυτική διδασκαλία -δύο με τέσσερις- μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος, προκειμένου ακριβώς το σχολείο να επιτελέσει τον ρόλο του. Μιλάμε για τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων, όχι μόνο για το σχέδιο αλλά και για τη μουσική και για τις γλώσσες. Για όλα αυτά που έχει ευθύνη η Πολιτεία και οφείλουμε συλλογικά να δούμε πως θα διασφαλίσουμε ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, θα διδάσκονται στο σχολείο, όπως πρέπει”, υπογράμμισε η υπουργός. “Μας απασχολούν όλα τα μαθήματα. Γίνεται συζήτηση τώρα για το σχέδιο αλλά κανείς δεν αναρωτήθηκε για τη μουσική, για την αρμονία, για τα Ισπανικά, για τα Ιταλικά”, είπε η κ. Κεραμέως.
Η υπουργός ενημέρωσε τους βουλευτές ότι έχει συγκροτηθεί Καλλιτεχνική Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται συνολικές προτάσεις για το πως θα ενισχυθούν ουσιαστικά οι τέχνες στο σχολείο. “Αν μόλις το 2% επιλέγει Μουσική στην Α΄’ Λυκείου, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πως θα εμφυσήσουμε τις τέχνες στις νεαρότερες ηλικίες. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή ετοιμάζει ολοκληρωμένη πρόταση για την εμβάθυνση των τεχνών στο σχολείο. Συζητάμε επίσης με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Καλλιτεχνική Επιτροπή για τη δημιουργία μιας ζώνης πολιτισμού στο Δημοτικό με διαθεματική προσέγγιση -μουσική, καλλιτεχνικά, θέατρο- για την ενίσχυση των τεχνών στο σχολείο”, είπε η Νίκη Κεραμέως, η οποία υπογράμμισε ότι οι αλλαγές αφορούν στο μάθημα επιλογής στο Λύκειο και δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή αναφορικά με τη διδασκαλία των τεχνών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. “Θα θέλαμε όλοι να έχουμε ένα ανεξάντλητο ωρολόγιο πρόγραμμα. Αλλά πολλές ευρωπαϊκές χώρες εστιάζουν στα καλλιτεχνικά στις μικρότερες τάξεις, και σε μεγαλύτερες τάξεις δεν παρέχουν τέτοια εκπαίδευση”, είπε η υπουργός.
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης είπε ότι με την κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Α΄’ Λυκείου της καλλιτεχνικής παιδείας, καθώς και του μαθήματος κατεύθυνσης της Γ΄’ Λυκείου του ελεύθερου ή γραμμικού σχεδίου, δημιουργείται το πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού συστήματος μονομερούς, το οποίο στοχεύει καθαρά και μόνο στην αγορά εργασίας, στην εξειδίκευση και στη στελέχωση μεγάλων πολυεθνικών, που ανήκουν σε παρασιτικούς ολιγάρχες.
“Το ελεύθερο σχέδιο και το γραμμικό, είναι μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά στις πανελλαδικές εξετάσεις για τις πανεπιστημιακές σχολές. Με τις αλλαγές στις οποίες προχωράτε όμως, όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, όποιος μαθητής ή μαθήτρια επιλέξει να πάει στην Αρχιτεκτονική ή σε μια από τις Πολυτεχνικές Σχολές, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, στις Σχολές Διακόσμησης, Γραφιστικής κλπ, σε όλες όσες έχουν σχέση με καλλιτεχνικά τμήματα, δεν έχει άλλον δρόμο να βαδίσει εκτός από τα φροντιστήρια και την ιδιωτική εκπαίδευση”, ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής και κατήγγειλε ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, γιατί τα φτωχά παιδιά, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτών των εξετάσεων με αυτά τα μαθήματα.