Με υποχρεωτική τη μάσκα για εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των ηλικιών θα ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου τα σχολεία όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός Παιδείας, μάλιστα, κατέστησε σαφές και την Τετάρτη ότι «δεν θα μπαίνει μαθητής στην αίθουσα χωρίς μάσκα». Η απόφαση αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ακόμα και τα παιδιά του δημοτικού ή ακόμα χειρότερα του νηπιαγωγείου.
Αρκεί και μόνο μία φράση της Κεραμέως στη διάρκεια των επίσημων ανακοινώσεων για να διαπιστώσει ο καθένας το παράλογο του πράγματος. Σε μία αποστροφή του λόγου της η υπουργός είπε ότι «δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση από νηπιαγωγείο έως και την τρίτη δημοτικού». Η παραδοχή ότι τα παιδιά χρειάζονται εκπαίδευση, για τη σωστή χρήση μάσκας, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αναδεικνύουν τον παραλογισμό του μέτρου που εφαρμόζεται κάθετα χωρίς εξαιρέσεις. Μάλιστα με αυστηρότητα για όσους δεν ακολουθήσουν τις αποφάσεις του υπουργείου.
Ο ΠΟΥ, αλλά και η UNICEF συμβουλεύουν ότι η μάσκα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από παιδιά 5 ετών και κάτω. Από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, μάλιστα, εξέδωσαν στις 23 Αυγούστου και σχετική ανακοίνωση.
«Δεν θα έπρεπε να φορούν μάσκες τα παιδιά ηλικίας από 5 ετών και κάτω. Αυτό βασίζεται στην ασφάλεια και το συνολικό συμφέρον του παιδιού και την ικανότητα να χρησιμοποιήσει σωστά μια μάσκα, με την ελάχιστη βοήθεια», ανέφερε η μία οδηγία.
«Σε ό,τι αφορά τα παιδιά 6-11 ετών, ο ΠΟΥ και η UNICEF συμβουλεύουν ότι η απόφαση για τη χρήση μάσκας πρέπει να βασίζεται στους εξής παράγοντες:
• αν υπάρχει εκτεταμένη μετάδοση στην περιοχή όπου ζει το παιδί
• την ικανότητα του παιδιού να χρησιμοποιεί με ασφάλεια και σωστά μια μάσκα
• την πρόσβαση σε μάσκες, όπως και το πλύσιμο και την αντικατάσταση των μασκών σε συγκεκριμένες δομές (όπως σχολεία και υπηρεσίες φροντίδας παιδιών)
• την επαρκή επιτήρηση ενηλίκου και τις οδηγίες προς το παιδί για το πως να φορά, να βγάζει και να φορά με ασφάλεια μάσκες
• τον πιθανό αντίκτυπο της χρήσης μάσκας στη μάθηση και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς ή γιατρούς
• τις αλληλεπιδράσεις που έχει το παιδί με άλλους ανθρώπους που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να ασθενήσουν σοβαρά, όπως τους ηλικιωμένους και εκείνους που έχουν υποκείμενα νοσήματα».
Ουσιαστικά και η Κεραμέως παραδέχεται ότι η χρήση μάσκας από παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού είναι από δύσκολη έως αδύνατη. Αλλά όχι απλά την αποφάσισε, αλλά την επιβάλει και, μάλιστα, με αυστηρότητα. Έστω και αν ομολογεί ότι τα παιδιά χρειάζονται εκπαίδευση. Από ποιον; Πώς; Με ποιον τρόπο και για ποιο διάστημα; Μιλάμε για μία ηλικία ευαίσθητη, στην οποία διαμορφώνονται ο μαθησιακός χαρακτήρας των παιδιών. Για μια ηλικία που διαφέρει από παιδί σε παιδί και η αντίληψη και η κατανόηση και η αντίδραση. Πώς, λοιπόν, επιβάλλεται ένα μέτρο που βρίσκει αντίθετο και τον ΠΟΥ και τη UNICEF; Αν δεν είναι αυτός ένας παραλογισμός, τότε πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας; Προφανώς, η κυρία Κεραμέως προσπαθεί για επικοινωνιακούς λόγους να διώξει από πάνω της κάθε ευθύνη με εφαρμογή μέτρων που ξεπερνούν κάθε όριο και, μάλιστα, τα επιβάλλει σε πεντάχρονα, εξάχρονα και επτάχρονα παιδιά. Απλά και μόνο για να λέει η ίδια ότι έκανε τα πάντα, πώς πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψει τη διασπορά του κορωνοϊού. Όλα για την επικοινωνία! Για την εικόνα! Ακόμα και οι παράλογες αποφάσεις.