Σχεδόν τρία χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, οι καταγγελίες για επικίνδυνες αστοχίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο προκαλούν ανησυχία και οργή.
Μια σοβαρή τέτοια καταγγελία ήρθε στο φως και αφορά νέο περιστατικό σε συρμό του προαστιακού, στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λάρισα. Σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτη, στο δρομολόγιο των 17:30 χθες Τετάρτη, η αμαξοστοιχία μπήκε σε λάθος γραμμή εξόδου και κινήθηκε για περίπου 3-4 χιλιόμετρα προτού σταματήσει και επιστρέψει πίσω, ώστε να ακολουθήσει τη σωστή πορεία.
Όπως αναφέρει ο επιβάτης, όταν ένας συνεπιβάτης ρώτησε υπάλληλο του τρένου για το περιστατικό, εκείνος απάντησε πως «κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή».
Ευτυχώς, την ώρα εκείνη δεν ερχόταν άλλο τρένο στη γραμμή, όπως είχε συμβεί στα Τέμπη και έτσι αποφεύχθηκε ένα ακόμη τραγικό δυστύχημα. Ωστόσο, το περιστατικό αποτελεί «καμπανάκι» καθώς προκαλεί ερωτήματα για το κατά πόσο έχουν αλλάξει πραγματικά οι συνθήκες ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Σκοτάδι και εγκατάλειψη στους σταθμούς
Την ίδια ώρα, ο ίδιος επιβάτης αναφέρθηκε σε καταγγελίες και μαρτυρίες για πλήρη συσκότιση και απουσία προσωπικού στους σταθμούς της διαδρομής Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
«Μια γυναίκα περίμενε στον σταθμό, αλλά επειδή ήταν σκοτάδι και ο συρμός καθυστερούσε, φοβήθηκε και έφυγε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαψεύδει ο ΟΣΕ
Σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας διαψεύδει κατηγορηματικά την καταγγελία και αναφέρει:
«Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.
Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας.
Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.
Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.»
Πηγή: newsbreak.gr




