Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Γιάννη Παναγιωτακόπουλου στο Zougla.gr, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα από την πρόσφατη τεχνική έκθεση της ομάδας του Βασίλη Κοκοτσάκη σχετικά με τα τρία βίντεο που παρέδωσε η εταιρεία INTERSTAR στον Εφέτη Ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη. Τα βίντεο αυτά υποτίθεται ότι απεικονίζουν την εμπορική αμαξοστοιχία που εμπλέκεται στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ωστόσο, ο τεχνικός σύμβουλος Federico Carrasco επισημαίνει ότι, μετά από ειδική επεξεργασία σε ένα από αυτά, αποκαλύπτεται διαφορετικός σειριακός αριθμός στη δεύτερη ηλεκτρομηχανή, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να μην πρόκειται για την ίδια μηχανή που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Η δεύτερη ηλεκτρομηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο δυστύχημα έφερε τον αριθμό 120-012. Μετά την επεξεργασία του βίντεο για να γίνει ορατός ο αριθμός, εμφανίζεται ο 120-021. Αυτή η μικρή διαφορά, αν αποδειχθεί αληθινή, υπονοεί ότι τα βίντεο δείχνουν άλλο τρένο και όχι αυτό που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι «είναι πολύ πιθανό το βιντεοληπτικό υλικό να είναι αποτέλεσμα σκηνοθετημένης αναπαράστασης, με επανασυναρμολόγηση βαγονιών και στοιχείων σε μεταγενέστερο χρόνο για ελεγχόμενη λήψη. Τα βαγόνια μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα, αλλά οι μηχανές όχι, χωρίς να αλλάξει ο σειριακός αριθμός. Στην περίπτωση αυτή, υπάρχει η πιθανότητα να χρησιμοποιήθηκε η μηχανή 120-021 αντί για την 120-012, κάτι που χρειάζεται περαιτέρω έρευνα».

Η αποκάλυψη του σειριακού αριθμού
Η έκθεση περιγράφει ότι η δεύτερη μηχανή θα έπρεπε να είναι μπλε με λευκή σήμανση 120-012 και λογότυπο της HELLENIC TRAIN εντός μπλε πλαισίου. Στα βίντεο όπου η μηχανή είναι κοντά στην κάμερα, ο αριθμός δεν είναι ορατός αρχικά. Σε συγκεκριμένο καρέ από την κάμερα 3 (αρχείο: Camera3_2554 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_2554 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_20230228230000_20230228230459_22155295.mp4), λόγω γωνίας λήψης και ψηφιακού θορύβου, χρειάστηκε επεξεργασία με το πρόγραμμα Clarifier.
Μετά από συνεχή βελτίωση της εικόνας μέσω του Clarifier, αποκαλύφθηκε ότι ο αριθμός τελειώνει σε 21. Αυτό ενισχύει την υπόνοια ότι δεν πρόκειται για την 120-012, αλλά για την 120-021.
Υπάρχει ηλεκτρομηχανή με αριθμό 120-021;
Αν δεν είναι η μηχανή του δυστυχήματος, τότε ποια είναι; Μήπως πρόκειται για τεχνικό λάθος στην επεξεργασία ή για άλλη μηχανή της Hellenic Train που χρησιμοποιήθηκε σε αναπαράσταση; Πράγματι, υπάρχει μηχανή με αριθμό 120-021, όπως φαίνεται σε σχετική φωτογραφία. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες το Clarifier να αποκάλυψε τον πραγματικό αριθμό, εγείροντας πολλά ερωτήματα. Ακόμα και η μικρότερη πιθανότητα απαιτεί επανεξέταση των βίντεο με τις καλύτερες μεθόδους.

«Έντονη ψηφιακή αλλοίωση για απόκρυψη του αριθμού»
Η ομάδα του Κοκοτσάκη τονίζει στην έκθεση, που διαθέτει ο Εφέτης Ανακριτής: «Στο βίντεο υπάρχει έντονος ψηφιακός θόρυβος στο σημείο της δεύτερης μηχανής, προφανώς για να κρυφτεί ο αριθμός. Καταφέραμε να αποκαλύψουμε ενδείξεις ότι δεν είναι η 120-012, αλλά πιθανώς η 120-021».
Αυτή η διαπίστωση, σε συνδυασμό με προηγούμενη ανάλυση (Βασιλάκος/Μπατζόπουλος) όπου ταυτοποιήθηκαν μόνο τα βαγόνια και όχι οι μηχανές, ενισχύει την υπόνοια ότι το βίντεο δεν δείχνει την πραγματική μηχανή του δυστυχήματος, αλλά την 120-021.
Πηγή: Zougla.gr, Ρεπορτάζ: Γιάννης Παναγιωτακόπουλος.