Αποδομεί το κυβερνητικό σενάριο περί μη ύπαρξης υγρών καυσίμων
Στην περαιτέρω επιβεβαίωση ότι ο θάνατος πολλών από τους διασωθέντες από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη οφείλεται σε εύφλεκτα καύσιμα με δυνατότητα «αυτόνομης διατήρησης της καύσης», γεγονός που δεν μπορεί να εξηγηθεί από το «δηλωμένο φορτίο» των τρένων, προχώρησε η ομάδα του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη. Η νέα έκθεση κατατέθηκε στον ανακριτή το βράδυ της Παρασκευής, μαζί με τα δύο βίντεο από τον σταθμό του Ευαγγελισμού, επάνω στα οποία οι εμπειρογνώμονες (σ.σ. Βασίλης Κοκοτσάκης, Μανόλης Παπαδάκης, καθηγητής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Χιούστον και Μάρκος Χρυσός, χημικός μηχανικός) προσάρμοσαν τα δύο ηχητικά που έχουν ήδη στην κατοχή τους από αυτόματες κλήσεις κινητών των θυμάτων του δυστυχήματος.
Η έκθεση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ανάλυση των πραγματογνωμόνων Βασιλάκου – Μπατζόπουλου επί των –μη ελεγμένων ακόμη για τη γνησιότητά τους βίντεο της εταιρείας Interstar Security. Σε αυτήν οι δύο πραγματογνώμονες ανέφεραν ότι η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 εμφανίζεται «έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου», χωρίς να «διακρίνεται» οποιοδήποτε άλλο φορτίο.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα, από την ενσωμάτωση σε δύο βίντεο των δύο ηχητικών της ομάδας –μία μέθοδος η οποία, όπως εξηγούν, χρησιμοποιείται από τους ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων- όχι μόνο πιστοποιείται η ύπαρξη εύφλεκτων καυσίμων που ανεφλέγησαν σε δεύτερο χρόνο, αλλά επιπλέον εντοπίζεται η κύρια εστία της καύσης αλλά και δευτερεύουσες εστίες που «παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία και συμπεριφορά καύσης εύφλεκτων υγρών με πολύ χαμηλό σημείο ανάφλεξης», καθώς και το φαινόμενο «επαναλαμβανόμενης καύσης με συνεχείς αναζωπυρώσεις, ενώ παρατηρείται η ροή του εύφλεκτου καυσίμου στο πρανές.
Γεγονός που, κατά τους επιστήμονες, «αποδεικνύει την παρουσία υγρού εύφλεκτου υλικού, φαινόμενο το οποίο διήρκησε πολύ περισσότερο από τον χρόνο ζωής των ηχητικών μηνυμάτων και των διαλαμβανομένων σε αυτό διαλόγων»
Περισσότεροι οι αρχικά διασωθέντες από τη σύγκρουση, ξεκάθαρη η φωνή ενός άνδρα.
Ταυτόχρονα, διαπιστώνεται η «παρουσία στον χώρο περισσότερων διασωθέντων κατ’ αρχήν επιβατών, από όσων ακούγονται στην προηγούμενη σχετική ανάλυσή μας. Αυτό πιστοποιείται από την ύπαρξη διαφορετικών φωνών και κραυγών απόγνωσης σε σχέση με προγενέστερη ανάλυση μας με την χρήση ενός μόνο αρχείου ήχου προς το 112».
«Διαπιστώνεται επίσης η παρουσία σε δύο χωριστά διαφορετικά χρονικά σημεία, η ευκρινής φωνητική(άρα και φυσική) παρουσία άνδρα, ο οποίος προστρέχει για παροχή βοήθειας. Η φωνή του άνδρα αυτού είναι τόσο ευκρινής που μπορεί να αναγνωριστεί από τους οικείους του»
Η διάρκεια της ηχογραφημένης κλήσης (συνολικά) είναι 5 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα στο τέλος της οποίας δεν υπάρχει τόσο το μήνυμα , όσο και ενδείξεις ζωής γύρω από τις συσκευές, των οποίων (συσκευών) το τέλος βεβαιώνεται από την αποτυχία επανασύνδεσης από πλευράς υπαλλήλων του 112.
Στο δεύτερο βίντεο, στο οποίο δεν αποτυπώνονται πλέον ηχητικά, αλλά η συμπεριφορά της καύσης μετά την παύση των ηχογραφημένων μηνυμάτων, αποδεικνύεται «διαπιστώνεται η χωρίς καμία αμφιβολία ροή φλεγόμενων αυτών υγρών καυσίμων στα πρανή(λόγω κλήσης) της σιδηροδρομικής γραμμής, στο σημείο που κατέληξαν και εντοπίστηκαν τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας μετά την σύγκρουση , διαπίστωση η οποία δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το είδος της καύσης αλλά και της ταυτότητας του καιόμενου υλικού». Είναι σαφές πως στο βίντεο «προκύπτουν συχνές και αλλεπάλληλες αναζωπυρώσεις που ενώ έχουν μεγάλη ένταση , παρουσιάζουν περιοδικότητα ως προς την ένταση και διάρκεια , συμπεριφορά η οποία προϋποθέτει και αποδεικνύει την παρουσία εύφλεκτων υγρών καυσίμων και της περιοδικής διαρροής αυτών».
Συγκλονιστικοί είναι και οι ίδιοι οι διάλογοι που ακούγονται σε αντιπαραβολή με το βίντεο και αποτυπώνουν εκ νέου, τα τελευταία λεπτά των θυμάτων. Η διάρκεια του βίντεο με αντιπαραβαλλόμενους διαλόγους (βίντεο με τον τίτλο Antithesis), είναι 5:23′, όμως το δεύτερο και μεγαλύτερο ηχητικό της κλήσεις στο 112 ξεκινά στο 1:19′.
Η απομαγνητοφώνηση του δεύτερου ηχητικού που ενσωματώθηκε στο βίντεο
Τηλεφωνήτρια 112: Με ακούτε;
Καλών: (αυτοματοποιημένο μήνυμα) Και γεωγραφικό μήκος 22,4879 με εκτιμώμενη ακτίνα αναζήτησης 7.000 μέτρων.
Τηλεφωνήτρια 112: Με ακούτε;
Καλών: (φωνές στο βάθος «Βοήθεια, βοήθησε με.»)
Τηλεφωνήτρια 112: Ψυχραιμία, ψυχραιμία ειδοποιούμε τις Αρχές, έχει γίνει τροχαίο; Με ακούτε;
Καλών: (φωνές στο βάθος «Μην κουνιέστε, σας παρακαλώ»)
Τηλεφωνήτρια 112: Με ακούτε; Ψυχραιμία.
ΠΣ Θεσσαλίας: Παρακαλώ;
ΕΚΑΒ Λάρισας: Γεια σας.
Τηλεφωνήτρια 112: Γεια σας Πυροσβεστική, γεια σας ΕΚΑΒ, περιμένουμε να απαντήσει και η ΕΛΑΣ, πρέπει να έχει γίνει τροχαίο με την τοποθεσία που σας έχω σημειώσει, έχει βγει μόνο, ε, μας έχει βγει κλήση με συντεταγμένες και ακούω φωνές από μέσα που φωνάζουνε βοήθεια, βοήθεια.
ΕΚΑΒ Λάρισας: Πού ακριβώς βγαίνει παιδιά;
Τηλεφωνήτρια 112: Στο σημείο που σας έχω βάλει στο χάρτη, είναι ανάμεσα στον Παραπόταμο και Μακρυχώρι.
ΕΚΑΒ Λάρισας: Α, ωραία, εντάξει. Εμείς έχουμε κοντά σταθμό.
ΠΣ Θεσσαλίας: Ανάμεσα σε Παραπόταμο και Μακρυχώρι, με πόσα άτομα;
ΕΚΑΒ Λάρισας: Σε ποιο σημείο, όμως;
Tηλεφωνήτρια 112: Δεν γνωρίζω, είναι ηχογραφημένο, όπως ακούτε, μισό λεπτάκι. Με ακούτε;
ΕΚΑΒ Λάρισας: Φώναξε το Α13, τροχαίο ανάμεσα σε Παραπόταμο με Μακρυχώρι, αναφέρεται, κλαίνε μέσα από αυτοκίνητο παιδάκια.
Aναλυτικά νέα έκθεση της ομάδας Κοκοτσάκη:
[scribd id=829115073 key=key-KVCOKkJaOhHCyJj3HEKm mode=scroll]
Πηγή: documentonews.gr