Η Cloudflare αποκατέστησε πλήρως τις υπηρεσίες της μετά από μια διακοπή λειτουργίας που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στην αμερικανική εταιρεία διαδικτυακών υποδομών και προκάλεσε επί ώρες παγκόσμια προβλήματα στην προσβασιμότητα σε πολυάριθμους ιστότοπους, και μεγάλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του X και της σελίδας πρόσβασης του chatbot, ChatGPT.
«Καταγράψαμε μια ασυνήθιστη αύξηση της επισκεψιμότητας σε μία από τις υπηρεσίες του Cloudflare από τις 13:20 (ώρα Ελλάδας)», ανακοίνωσε νωρίτερα η Cloudflare, προσθέτοντας ότι «αυτό προκάλεσε σφάλματα σε μέρος τCLOUDFLARE
ης κίνησης που διέρχεται από το δίκτυο Cloudflare».
Σε νεότερη ανακοίνωσή της η εταιρεία τόνισε ότι δεν υπάρχουν «αποδεικτικά στοιχεία ότι η διακοπή ήταν αποτέλεσμα επίθεσης ή ότι προκλήθηκε από κακόβουλη δραστηριότητα».
Οι αναφορές για προβλήματα με το Cloudflare μειώθηκαν σε περίπου 2.800 έως τις 17:20 ώρα Ελλάδας από μια κορύφωση άνω των 11.000, σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης προβλημάτων διαδικτύου Downdetector.
Χιλιάδες χρήστες ανέφεραν προβλήματα πρόσβασης σε X, ChatGPT, το βιντεοπαιχνίδι «League of Legends», Canva, X, Grindr, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το Downdetector.
Το Cloudflare είναι μια πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες ασφάλειας και βελτιστοποίησης για ιστότοπους και εφαρμογές. Η αμερικανική εταιρεία τονίζει ότι χειρίζεται σχεδόν το 20% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο.
Σε δήλωσή του, ο Διευθυντής Τεχνολογίας της Cloudflare, Ντέιν Κνεχτ, παραδέχθηκε ότι η εταιρεία απέτυχε απέναντι σε εκατομμύρια χρήστες και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Στην ανάρτησή του ξεκαθάριζε ότι η διακοπή υπηρεσιών επηρέασε μεγάλα τμήματα του διαδικτύου, από εφαρμογές επικοινωνίας και πλατφόρμες streaming μέχρι εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, ηλεκτρονικά καταστήματα και ιστοσελίδες.
Ο Κνεχτ χαρακτήρισε τον χρόνο που χρειάστηκε για την αποκατάσταση των υπηρεσιών «απαράδεκτο» και δεσμεύτηκε για πλήρη διαφάνεια, υποσχόμενος αναλυτική τεχνική αναφορά μέσα στις επόμενες ώρες.
Παραδέχθηκε ότι η διακοπή προκάλεσε σημαντικά προβλήματα και δεσμεύτηκε ότι η Cloudflare θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί η επανάληψη παρόμοιων περιστατικών. Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει εσωτερικούς ελέγχους του κώδικα, ενίσχυση των μηχανισμών μετριασμού κινδύνου και αξιολόγηση άλλων πιθανών «λανθάνων σφαλμάτων».
Παράλληλα, προγραμματίζει την δημοσίευση αναλυτικής αναφοράς για τα αίτια της κρίσης, τις επιπτώσεις και τα μέτρα πρόληψης για το μέλλον. Ο στόχος είναι όχι μόνο η αποκατάσταση των υπηρεσιών αλλά και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών, την οποία ο Κνεχτ χαρακτήρισε ως «αυτό που εκτιμάμε περισσότερο».

Πηγή: real.gr




