Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
VickyPedia
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
VickyPedia
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων

Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

1 έτος πριν
Οικονομία
Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

Φωτογραφία αρχείου που δημοσιεύτηκε την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 και εικονίζει εργάτες να πραγματοποιούν ηλεκτροσυγκολλήσεις μέσα στην υπό κατασκευή σήραγγα, της Νέας Γραμμής 4 του μετρό, στο εργοτάξιο της οδού Κατεχάκη, Αθήνα Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Share on FacebookShare on Twitter

Περίπου 340 χιλιάδες επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά με την Γραμμή 4 του Μετρό η οποία όταν θα ολοκληρωθεί, περίπου το 2029, θα αλλάξει ριζικά το κυκλοφοριακό στην Πρωτεύουσα.

   Αυτή τη στιγμή εργάζονται δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ΤΒΜ. Ένα από το φρέαρ της Κατεχάκη με κατεύθυνση το κέντρο στον Σταθμό του Ευαγγελισμού και ένα από το φρέαρ της Βεΐκου, επίσης με κατεύθυνση τον Σταθμό του Ευαγγελισμού. Το κάθε ΤΒΜ ή Μετροπόντικας, σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας.

   Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, μήκους περίπου 13 χλμ. σήραγγας και συμβατικό χρόνο περαίωσης τα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

    Περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική ενσωμάτωσης του ελέγχου λειτουργίας των υφιστάμενων Γραμμών 1, 2, 3 και 4 αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων συρμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

    Προβλέπεται η προμήθεια 20 συρμών της σειράς Alstom Metropolis. Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.

    Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει, με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα αλλά και από το έργο της Θεσσαλονίκης.

    Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

    Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα η εφαρμογή του μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling). Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει τα κενά ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας αφενός στην ορθή τεχνικά και κατασκευαστικά ολοκλήρωση των έργων και στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.

   Επιπλέον, σε συνέχεια του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε., της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., του Δήμου Αθηναίων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώθηκαν οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για το σύνολο του δημόσιου χώρου που επηρεάζεται και αναδιαμορφώνεται και για την τελική μορφή που θα λάβουν – μετά την ολοκλήρωση του έργου – οι τρεις εμβληματικές πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων και Κυψέλης, καθώς και οι επιφανειακοί χώροι μπροστά από τους σταθμούς «Ακαδημία», «Ευαγγελισμός», «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια».

    Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια μοναδική αισθητική ταυτότητα σε κάθε μια από τις πλατείες και τους σταθμούς που δημιουργούνται, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται απλώς για κατασκευή σταθμών Μετρό, αλλά και για μία συνολική παρέμβαση στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης, ιδιαιτέρως δε την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου, του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου, µε βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις αρχές του βιοκλιματικού – περιβαλλοντικού σχεδιαστού, πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς, προσβάσιμου και ευχάριστου δημόσιου χώρου για όλους.

   Το μνημόνιο αυτό εξασφαλίζει την προστασία και την φροντίδα του δημοσίου χώρου, αλλά και την περιβαλλοντική και πράσινη κατεύθυνση του έργου, αφού μετά την ολοκλήρωση του το πράσινο θα επανέλθει στην αρχική του μορφή και ποσότητα και επιπροσθέτως θα χρηματοδοτηθεί η μεταφύτευση πάνω από 1.300 δέντρων και η επιπλέον φύτευση 2.700 δέντρων στην πόλη, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες: topΓραμμή 4ΕλλάδαέργοΜετρό
Προηγούμενη Ανάρτηση

Εργαζόμενους από τρίτες χώρες αναζητά η ελληνική βιομηχανία

Επόμενη Ανάρτηση

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Υψίστης σημασίας ο πλήρης σεβασμός της Συμφωνίας των Πρεσπών

Σχετικές Ειδήσεις

ΙΟΒΕ: Νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος – Πιο απαισιόδοξα τα νοικοκυριά

ΙΟΒΕ: Νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος – Πιο απαισιόδοξα τα νοικοκυριά

2 ημέρες πριν

Νέα μικρή επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, με υποχώρηση προσδοκιών στη βιομηχανία και στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, αναδεικνύει η έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας που δημοσίευσε το ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών) για τον Ιούνιο του...

Handelsblatt: Η ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν είναι βιώσιμη – Το χάσμα με τα κράτη της ΕΕ μεγαλώνει

Handelsblatt: Η ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν είναι βιώσιμη – Το χάσμα με τα κράτη της ΕΕ μεγαλώνει

2 ημέρες πριν

Mια ακτινογραφία του ελληνικού μοντέλου ανάπτυξης και των ερωτημάτων που γεννά ως προς τη βιωσιμότητά του φιλοξενεί σε ρεπορτάζ από...

Κυβερνητικό Βατερλώ: Αυξήθηκαν κατά 3,5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια που πέρασαν στους «servicers»

Κυβερνητικό Βατερλώ: Αυξήθηκαν κατά 3,5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια που πέρασαν στους «servicers»

2 εβδομάδες πριν

Από παντού τα νέα για την οικονομία είναι απογοητευτικά, είτε πρόκειται για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, είτε για την...

Φορολογικές δηλώσεις: Έρχονται στοχευμένοι ψηφιακοί έλεγχοι από την ΑΑΔΕ

Φορολογικές δηλώσεις: Έρχονται στοχευμένοι ψηφιακοί έλεγχοι από την ΑΑΔΕ

3 εβδομάδες πριν

Από την επεξεργασία των εκκαθαριστικών προκύπτει ότι το 68% είναι είτε μηδενικά είτε πιστωτικά, γεγονός που απαλλάσσει τους αντίστοιχους φορολογουμένους...

Ροή Ειδήσεων

Euractiv: Η εισαγγελέας της ΕΕ Λάουρα Κοβέσι στοιχειώνει το σάπιο σύστημα της Ελλάδας

Πρόταση μομφής κατά της Ούρσουλα – Συζήτηση και ψηφοφορία στο Ευρωκοινοβούλιο

Αργυρούπολη: Συνελήφθη 66χρονος προπονητής πολεμικών τεχνών για κατάχρηση ανήλικης κατ’ εξακολούθηση

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Το e-mail που «καίει» Παπασταύρου, Μπρατάκο και Βορίδη

ΟΠΕΚΕΠΕ: Διαβιβάστηκαν συμπληρωματικά στοιχεία στη Βουλή

Θεσσαλονίκη: Σε δύο χρόνια με αναστολή καταδικάστηκε παθολόγος για τον θάνατο 17χρονου

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη αστυνομικός μετά από καταγγελία για ενδοοικογενειακό επεισόδιο – Στο αυτόφωρο και η σύζυγός του

Σε εξέλιξη η φωτιά στο Λασίθι: «Η κατάσταση είναι δύσκολη» – Έχουν εκκενωθεί οικισμοί

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στο μικροσκόπιο οι αγροτικές επιδοτήσεις – Έρχονται επιστροφές και ποινές

Χαλκιδική: Μαίνεται η φωτιά στη Βουρβουρού – Απομακρύνθηκαν κατασκηνωτές από κάμπινγκ

  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με την περιήγηση στην ιστοσελίδα συμφωνείτε στην χρησιμοποίηση τους.