Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
VickyPedia
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
VickyPedia
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων

Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

2 έτη πριν
Οικονομία
Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

Φωτογραφία αρχείου που δημοσιεύτηκε την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 και εικονίζει εργάτες να πραγματοποιούν ηλεκτροσυγκολλήσεις μέσα στην υπό κατασκευή σήραγγα, της Νέας Γραμμής 4 του μετρό, στο εργοτάξιο της οδού Κατεχάκη, Αθήνα Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Share on FacebookShare on Twitter

Περίπου 340 χιλιάδες επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά με την Γραμμή 4 του Μετρό η οποία όταν θα ολοκληρωθεί, περίπου το 2029, θα αλλάξει ριζικά το κυκλοφοριακό στην Πρωτεύουσα.

   Αυτή τη στιγμή εργάζονται δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ΤΒΜ. Ένα από το φρέαρ της Κατεχάκη με κατεύθυνση το κέντρο στον Σταθμό του Ευαγγελισμού και ένα από το φρέαρ της Βεΐκου, επίσης με κατεύθυνση τον Σταθμό του Ευαγγελισμού. Το κάθε ΤΒΜ ή Μετροπόντικας, σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας.

   Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, μήκους περίπου 13 χλμ. σήραγγας και συμβατικό χρόνο περαίωσης τα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

    Περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική ενσωμάτωσης του ελέγχου λειτουργίας των υφιστάμενων Γραμμών 1, 2, 3 και 4 αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων συρμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

    Προβλέπεται η προμήθεια 20 συρμών της σειράς Alstom Metropolis. Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.

    Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει, με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα αλλά και από το έργο της Θεσσαλονίκης.

    Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

    Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα η εφαρμογή του μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling). Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει τα κενά ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας αφενός στην ορθή τεχνικά και κατασκευαστικά ολοκλήρωση των έργων και στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.

   Επιπλέον, σε συνέχεια του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε., της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., του Δήμου Αθηναίων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώθηκαν οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για το σύνολο του δημόσιου χώρου που επηρεάζεται και αναδιαμορφώνεται και για την τελική μορφή που θα λάβουν – μετά την ολοκλήρωση του έργου – οι τρεις εμβληματικές πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων και Κυψέλης, καθώς και οι επιφανειακοί χώροι μπροστά από τους σταθμούς «Ακαδημία», «Ευαγγελισμός», «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια».

    Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια μοναδική αισθητική ταυτότητα σε κάθε μια από τις πλατείες και τους σταθμούς που δημιουργούνται, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται απλώς για κατασκευή σταθμών Μετρό, αλλά και για μία συνολική παρέμβαση στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης, ιδιαιτέρως δε την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου, του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου, µε βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις αρχές του βιοκλιματικού – περιβαλλοντικού σχεδιαστού, πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς, προσβάσιμου και ευχάριστου δημόσιου χώρου για όλους.

   Το μνημόνιο αυτό εξασφαλίζει την προστασία και την φροντίδα του δημοσίου χώρου, αλλά και την περιβαλλοντική και πράσινη κατεύθυνση του έργου, αφού μετά την ολοκλήρωση του το πράσινο θα επανέλθει στην αρχική του μορφή και ποσότητα και επιπροσθέτως θα χρηματοδοτηθεί η μεταφύτευση πάνω από 1.300 δέντρων και η επιπλέον φύτευση 2.700 δέντρων στην πόλη, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες: topΓραμμή 4ΕλλάδαέργοΜετρό
Προηγούμενη Ανάρτηση

Εργαζόμενους από τρίτες χώρες αναζητά η ελληνική βιομηχανία

Επόμενη Ανάρτηση

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Υψίστης σημασίας ο πλήρης σεβασμός της Συμφωνίας των Πρεσπών

Σχετικές Ειδήσεις

Ψηλά η ανεργία στην Ελλάδα: Οι ευρωπαϊκοί δείκτες αποδομούν το κυβερνητικό αφήγημα

Ψηλά η ανεργία στην Ελλάδα: Οι ευρωπαϊκοί δείκτες αποδομούν το κυβερνητικό αφήγημα

2 εβδομάδες πριν

Η ανεργία καλά κρατεί στην Ελλάδα, παρά τις περί του αντιθέτου πανηγυρικές δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών. Οι επίσημοι δείκτες της ΕΕ είναι αμείλικτοι και...

Μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους στο 158,8% του ΑΕΠ το 2024 – Πρωτογενές πλεόνασμα 2,1%

ΔΝΤ: Προβλέπει πρωτογενή πλεονάσματα και συνεχή μείωση του δημόσιου χρέους της Ελλάδας έως το 2030

1 μήνα πριν

Πρωτογενή πλεονάσματα της Ελλάδας και σταθερή μείωση του δημόσιου χρέους της έως το 2030 προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ)...

Προϋπολογισμός και R&I ενίσχυσαν τα ελληνικά ομόλογα – Χαμηλότερα οι απόδοσεις τους έναντι των γαλλικών

Προϋπολογισμός και R&I ενίσχυσαν τα ελληνικά ομόλογα – Χαμηλότερα οι απόδοσεις τους έναντι των γαλλικών

1 μήνα πριν

Η απόδοση του 10ετούς ομολόγου διαμορφώθηκε στο 3,41% έναντι 2,71% του αντίστοιχου γερμανικού τίτλου με αποτέλεσμα το περιθώριο να διαμορφωθεί...

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα τον Ιούνιο

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα τον Ιούνιο

2 μήνες πριν

Αύξηση 22,9% σημειώθηκε στον όγκο της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, στο σύνολο της χώρας, τον Ιούνιο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την...

Ροή Ειδήσεων

Σαουδική Αραβία: Σαράντα πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δυστύχημα με λεωφορείο Ινδών προσκυνητών (ινδική αστυνομία)

Πολυτεχνείο: Η στιγμή που η αιματοβαμμένη σημαία φτάνει στην Αμερικανική Πρεσβεία και «φυγαδεύεται»

Ανθεκτική ανάπτυξη στην ΕΕ και την Ελλάδα εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας

Θεσσαλονίκη: 4 προσαγωγές και δύο συλλήψεις λίγο πριν από την πορεία για το Πολυτεχνείο

«Μου πήρε συνολικά 720.000 ευρώ» – Νέες αποκαλύψεις από τον Σπύρο Μαρτίκα για το κύκλωμα με τους ψευτοεπενδυτές

Γερμανός ΥΠΑΜ: «Η Ευρώπη ίσως έζησε το τελευταίο ειρηνικό καλοκαίρι» – Τι απαντά η Μόσχα

Διπλή δολοφονία στην Φοινικούντα: Έρευνα σε καταστήματα στο Κολωνάκι που ανήκουν στον φίλο του ανιψιού

Βορίζια: Ελεύθερος λόγω διαφωνίας ανακρίτριας και εισαγγελέα αφέθηκε ο 23χρονος

Τουρκικό δεξαμενόπλοιο δέχτηκε «ρωσική επίθεση» κοντά στην Οδησσό – Εκκενώνεται χωριό της Ρουμανίας

Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η πορεία προς την αμερικανική πρεσβεία – Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με την περιήγηση στην ιστοσελίδα συμφωνείτε στην χρησιμοποίηση τους.