Με τα περισσότερα τρένα καθηλωμένα, πτώση εσόδων κατά 96% παρουσίασε τον Απρίλιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα επόμενα βήματά της εξετάζει πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Φίλιππου Τσαλίδη να μην κρύβει κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου ότι “κινούμαστε πλέον σε αχαρτογράφητα νερά”.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Τσαλίδης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε πτώση 65% τον Μάρτιο και κατά 96% τον Απρίλιο. Το διάστημα του lockdown πραγματοποιήθηκαν μόλις 56 δρομολόγια από τα 417 που θα είχαν πραγματοποιηθεί αν το πρόγραμμα πραγματοποιούνταν κανονικά.
Η πανδημία του κορωνοϊού φέρνει καθυστερήσεις και στο επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως δήλωσε, από τα πέντε γρήγορα τρένα που έχει παραγγείλει η εταιρεία για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το πρώτο μόνο αναμένεται να παραδοθεί κανονικά τον Σεπτέμβριο και τα υπόλοιπα τέσσερα θα καθυστερήσουν περίπου έξι μήνες. Όπως είπε ο κ. Τσαλίδης, το επενδυτικό πρόγραμμα πάει πίσω και λόγω της Ιταλίας, καθώς εκεί ανακατασκευάζονται τα νέα τραίνα.
Ο κ. Τσαλίδης δεν αναφέρθηκε εκτενώς στο επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρκούμενος στο ότι αυτό θα παρουσιαστεί σύντομα. Σημείωσε πως οι επενδύσεις, ειδικά σε τροχαίο υλικό, συνδέονται με τα έργα του δικτύου που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μεταξύ των επενδύσεων που έχουν υλοποιηθεί, περιλαμβάνεται η προμήθεια των πέντε νέων τρένων ύψους 50 εκατ. ευρώ και η αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης ύψους 16 εκατ. ευρώ.
Ακόμη συμπλήρωσε πως αντίστοιχη αναβάθμιση προγραμματίζεται και για το μηχανοστάσιο της Αθήνας αλλά και σε πολλές από τις 13 εγκαταστάσεις της πρώην ΕΕΣΤΥ σε όλη την επικράτεια.
Μέτρα για το προσωπικό και αποζημιώσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημείωσε πως η εταιρεία πήρε εγκαίρως όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του προσωπικού και των επιβατών. Πρόσθεσε δε ότι όλο αυτό το διάστημα η εταιρεία δεν ανέστειλε συμβάσεις και δεν προχώρησε σε εκ περιτροπής εργασία, “αν και είχε το δικαίωμα να το κάνει ως πληττόμενη επιχείρηση”.
“Το μόνο που κάναμε είναι να μην ανανεώσουμε κάποιες συμβάσεις που έληξαν στις 30 Απριλίου στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της λειτουργίας της τεχνικής βάσης. Θα εξετάσουμε τι θα κάνουμε με τους εν λόγω εργαζόμενους όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα”, συμπλήρωσε ο κ. Τσαλίδης.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αιτηθεί κάποια αποζημίωση από το ελληνικό Δημόσιο λόγω της πανδημίας, ο κ. Τσαλίδης δήλωσε πως η εταιρεία θα προχωρήσει σε “οποιαδήποτε ενέργεια θεωρεί απαραίτητη ως πληττόμενη επιχείρηση προκειμένου να ανακτήσει κάποια από τα έσοδα που έχουν χαθεί”. Σημείωσε, ωστόσο, πως το πρόβλημα αφορά το σύνολο των μεταφορών και όποια μέτρα αποφασισθούν από την κυβέρνηση θα πρέπει να είναι οριζόντια.
Η νέα λειτουργία του Προαστιακού
Η πλήρης επαναλειτουργία του Προαστιακού γίνεται με βάση τα νέα δεδομένα. Όπως είπε ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η έκδοση εισιτηρίων, είτε ηλεκτρονικά είτε από τα εκδοτήρια, γίνεται για συγκεκριμένο δρομολόγιο και έτσι εξασφαλίζεται η τήρηση του 50% της συνολικής χωρητικότητας σε κάθε συρμό. Για τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται στους σταθμούς των τρένων ο κ. Τσαλίδης σημείωσε πως υπεύθυνος είναι ο ΟΣΕ.
Η γραμμή Κιάτο – Αίγιο
Απαντώντας σε ερώτηση για την επαναλειτουργία της γραμμής Κιάτο – Αίγιο, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε πως δεν έχουμε ολοκληρωθεί ακόμη οι δοκιμές. Εκτίμησε πάντως ότι τα δρομολόγια μπορούν να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Παράλληλα εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του 2012 θα έχουν ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και το σύστημα ελέγχου της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Προϋπολογισμός 2025: Ολα τα μέτρα στήριξης – Ποιους αφορούν
Ειδικότερα, οι κυριότερες μόνιμες δημοσιονομικές παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν το 2024 καθώς και οι νέες, οι οποίες θα εφαρμοστούν από το...