Την οργή των Κρητικών προκάλεσε η κυβερνητική εξαγγελία μέσω Χρήστου Σταϊκούρα ότι θα τοποθετηθούν πλαστικά κολονάκια στον ΒΟΑΚ για τον οδική ασφάλεια. Ειδικά οι οικογένειας που έχουν θρηνήσει τους ανθρώπους τους στον δρόμο – καρμανιόλα της Κρήτης ξεσηκώθηκαν και προανήγγειλαν νέες αντιδράσεις. Την πιο σκληρή κριτική άσκησε με ηχηρή παρέμβασή του ο Σταύρος Πολέντας, πρόεδρος στον Σύλλογου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων “Ο Άγιος Χριστόφορος”. Στην ανακοίνωσή του, χαρακτηρίζει “ανούσια” την πρωτοβουλία του υπουργείου και επαναφέρει την πρόταση για τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο.
«Μετά το πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα της 17ης/08/2024 και τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Σταϊκούρα, ότι σε επικοινωνία που είχε με τον περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη αποφάσισαν, για την ανάγκη άμεσης δράσης προς αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ, να τοποθετηθούν κολονάκια μετά από 18 τουλάχιστον μήνες στο κέντρο του οδοστρώματος, κόστους 30.000.000 ευρώ, εκτιμούμε ότι τα πλαστικά κολονάκια δε θα μας σώσουν από πλαγιομετωπικές συγκρούσεις και μάλιστα από οχήματα που κινούνται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπως είναι ο ΒΟΑΚ.
Κατόπιν των παραπάνω, έχουμε τη γνώμη ότι οι Χανιώτες που περίμεναν υπομονετικά τόσα χρόνια κάποια εξαγγελία σοβαρών μέτρων και έργων για την οδική ασφάλεια, ώστε να πάψουμε να θρηνούμε θύματα στον βωμό του ΒΟΑΚ, αξίζουν σοβαρών έργων και όχι πλαστικά κολονάκια, η ύπαρξη των οποίων δε θα έχει απολύτως κανένα αποτέλεσμα σε περίπτωση πλαγιομετωπικών συγκρούσεων οχημάτων που κινούνται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με την προβλεπόμενη ταχύτητα. Κατόπιν των παραπάνω και επειδή τα Χανιά έχουν και πρέπει να έχουν φωνή, έχουν ικανό αντιπεριφερειάρχη, αρκετά εικονοστάσια και η εξαγγελία αυτή με τα κολονάκια αφορά εμάς τους Χανιώτες και τις οικογένειές μας, πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο, που δήλωσε ο υπουργός ότι θα έρθει στα Χανιά, να έχουμε αποφασίσει τι θέλουμε και τι απαιτούμε να γίνει.
Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, προτείνουμε όπως με μέριμνα του Επιμελητηρίου Χανίων και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης να πραγματοποιηθεί ευρεία συγκέντρωση, όπου θα συμμετάσχουν οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες, σύλλογοι ιδιοκτητών και εργαζομένων στα αστικά, υπεραστικά λεωφορεία, στα ταξί, στα φορτηγά, καθώς και ο Εμπορικός, Βιοτεχνικός και Οικονομικός Σύλλογος των Χανίων, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χανίων, οικογένειες τροχαίων θυμάτων και κάθε φορέας που έχει σχέση με την οδική ασφάλεια στον τόπο μας, για να αποφασίσουμε ΕΜΕΙΣ τι θέλουμε και τι χρειάζεται για να ζήσουμε.
Περιθώρια αδιαφορίας και συμβιβασμών δεν έχουμε, πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο, που θα έρθει όπως δήλωσε ο υπουργός στα Χανιά, να έχουμε αποφασίσει τι θέλουμε για τον τόπο μας, ώστε να ζούμε με τη δυνατή ασφάλεια», ανέφερε ο Πολέντας και πρόσθεσε ότι «Σύμφωνα με τον καθηγητή Οδοποιίας κ. Νίκο Ηλιού, είναι δυνατή η τοποθέτηση, όπου είναι αναγκαίο, τσιμεντένιου στηθαίου πάχους 0,60cm, κόστους 60 ευρώ το μέτρο, με τιμολόγιο του Δημοσίου. Μήπως οι Χανιώτες δεν το αξίζουμε, μήπως η αξία μας είναι ΜΟΝΟ για πλαστικά κολονάκια, λες και οι Χανιώτες είμαστε παιδική χαρά και λούνα-παρκ;
Το Επιμελητήριο Χανίων, σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Κρήτης, ως εκτιμούμε μπορεί και πρέπει να δώσει φωνή στα δικαιώματα των Χανιωτών και την ευκαιρία στον αντιπεριφερειάρχη Χανίων να στηρίξει δυναμικά τα Χανιά, που βεβαιωμένα έχουν… μπει στον γύψο από πλευράς έργων για την οδική ασφάλεια.
Οι Χανιώτες θα μας κρίνουν αυστηρά, αν δε σηκώσουμε το ανάστημά μας για να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στη ζωή».
Στο πλευρό του Συλλόγου Αρωγής Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων για την αυριανή κινητοποίηση στις10:30 το πρωί στην Αντιπεριφέρεια Χανίων θα βρεθούν το Σωματείο Επισιτισμού, αλλά και το Εργατικό Κέντρο Χανίων. Με τα ακόλουθα αιτήματα:
• Άμεσα να δηλωθεί το δυστύχημα ως εργατικό και να γίνουν όλες οι απαραίτητες έρευνες των αιτιών και συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη.
• Πλήρη στελέχωση όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ασφάλειας στην εργασία και εργασιακών σχέσεων), του ΕΦΚΑ και του Τμήματος Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής. Να ενταθούν οι έλεγχοι σε κάθε χώρο δουλειάς.
• Έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, δωρεάν από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, χωρίς παραχωρήσεις σε ιδιώτες, πρόσθετη φορολογία και διόδια.
• Άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια τόσο στον ΒΟΑΚ, όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, και αναβάθμισή του σύμφωνα με τις ανάγκες. Άμεσα να εγκατασταθεί φωτισμός, μπάρες, σήμανση σε επικίνδυνα σημεία, διαπλάτυνση όπου χρειάζεται, με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και όχι το κέρδος.
• Πρόβλεψη για μαζική, δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των εργαζομένων τόσο στον Βόρειο Άξονα και αλλού δωρεάν, με ευθύνη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του κράτους.