Νέα διάσταση δίνει η έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη, σε συνεργασία με τον Μανόλη Παπαδάκη, που κατατέθηκε το πρωί της Παρασκευής στον Ανακριτή και ρίχνει περισσότερο φως στο έγκλημα των Τεμπών και τις συνθήκες θανάτου δεκάδων επιβατών της μοιραίας αμαξοστοιχίας που δεν ήταν η σύγκρουση, παρά τον αρχικό ισχυρισμό.
Η νέα έκθεση, επιβεβαιώνει με τον πλέον τραγικό τρόπο το ηχητικό που αποκάλυψε το documentonews.gr, και αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αρκετοί επιβάτες επέζησαν από τη σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία, αλλά βρήκαν τραγικό θάνατο από τη φωτιά που ακολούθησε.
Σύμφωνα με την έκθεση του Β. Κοκοτσάκη, σύμφωνα με ιατροδικαστικές αναφορές, ιατροδικαστικές εκθέσεις με σχετικό κατάλογο θανούντων, οι επιβάτες που διασώθηκαν της σύγκρουσης των τρένων και κατέληξαν λόγω της εκ δηλωθείσας πυρκαγιάς και των συνεπειών αυτής είναι 27*.
«Επειδή μετά την κοινοποίηση της από 9/1/2025 τεχνικής μας έκθεσης (παραρτήματος 3-επικαιροποποιημένης έκθεσης), με κρίσιμες και εμπεριστατωμένες διαπιστώσεις και επιστημονικά συμπεράσματα για σειρά ποινικά ερευνητέων θεμάτων της ανακριτικής δικογραφίας του δυστυχήματος των Τεμπών και την δημοσιότητα την οποία έλαβε, παρουσιάστηκαν σε αρκετές εκπομπές διαφόρων ΜΜΕ, αόριστες και αβάσιμες απόψεις , ότι ο συνολικός αριθμός των θυμάτων από την πυρκαγιά που προκλήθηκε αιτία της ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσας μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων ατμών από παρανόμως μεταφερόμενους με την εμπορική αμαξοστοιχία, χημικούς διαλύτες-υδρογονάνθρακες , μετά την σύγκρουση των τρένων της 28ης/02/2023, είναι δήθεν από 5 μέχρι 7 , παραθέτουμε παρακάτω αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον ακριβή(ελάχιστο) αριθμό των επιβατών που έχασαν την ζωή τους από την πυρκαγιά και τις συνέπειες της , και όχι από το δυστύχημα , δηλ. όχι από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν από την σφοδρότητα της σύγκρουσης», αναφέρει η έκθεση.
Τα στοιχεία στα οποία στηρίχθηκε η έκθεση αυτή, υπάρχουν στην υφιστάμενη δικογραφία.
Στην παράγραφο Α8 του παραπάνω υπομνήματος, ο ίδιος ιατροδικαστής αναφέρει:
«Στις λοιπές σωρούς, η αιτία του άμεσου θανάτου, ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις που λόγω του είδους των, δεν άφηναν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.
Από τον έλεγχο που κάναμε στα περιεχόμενα των εκθέσεων νεκροψίας και νεκροτομής διαπιστώσαμε:
1. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 29
2. Νεκροί με αιτία θανάτου πλήρη απανθράκωση 24
3. Νεκροί με απανθράκωση και σε στάση πυγμάχου 3
4. Νεκροί από σύνθλιψη και απανθράκωση * 1*
Ήτοι:
5. Νεκροί με αιτία θανάτου απανθράκωση συνεπεία της φωτιάς : 27+ -1*
6. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 28+ -1*
ΣΥΝΟΛΟ : 56»
Στην έκθεσή του ο κ. Κοκοτσάκης, οι επιβάτες που διασώθηκαν της σύγκρουσης των τρένων και κατέληξαν λόγω της εκ δηλωθείσας πυρκαγιάς και των συνεπειών αυτής είναι:
[scribd id=822321306 key=key-IDfMDZRd5TEKNKSyyypG mode=scroll]
Όπως εξηγεί ο κ. Κοκοτσάκης η έκθεση έχει σκοπό να επιβεβαιώσει αδιαμφισβήτητα τον ακριβή αριθμό των επιβατών(27), που επιβίωσαν από τη σύγκρουση και κατέληξαν με τραγικό και οδυνηρό τρόπο λόγω της πυρκαγιάς που ακολούθησε εκδηλωθείσας ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσα μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων πτητικών ατμών ανάφλεξης χημικών διαλυτών και εξελίχθηκε επί μακρύ χρόνο, λόγω της ιδιαιτερότητας των καυσέντων χημικών διαλυτών-υδρογονανθράκων, υλικά που είναι ξένα προς την ιδιοσυστασία των τρένων και των δηλωμένων φορτίων τους.
[scribd id=822321307 key=key-M38pvSYP1cd3tHAcwDnt mode=scroll]
Πηγή: documentonews.gr