Τρίτη, 19 Αυγούστου, 2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
VickyPedia
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός
Τρίτη, 19 Αυγούστου, 2025
VickyPedia
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων

Κεραμέως: Η Ελλάδα παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της

5 έτη πριν
Πολιτική
Κεραμέως: Η Ελλάδα παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της
Share on FacebookShare on Twitter

Με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να υπεραμύνεται του νομοσχεδίου του για την Αναβάθμιση του Σχολείου συνεχίζεται η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι “ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση”, είπε στην αρχική τοποθέτησή της, επί του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
“Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον”, πρόσθεσε η κ . Κεραμέως.

Όπως είπε η υπουργός η κυβέρνηση επενδύει σε ένα σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, “διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας”.
Όπως σημείωσε η υπουργός, η χώρα μας παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε τρεις δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα, «χαμηλότερα » από τον διαγωνισμό του 2015.
Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού , αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ. Στην ομιλία της η κ . Κεραμέως επικεντρώθηκε -μεταξύ άλλων – στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι “στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία. Έναν στόχο υπηρετούμε, το πως θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας”, είπε η κ . Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών , είπε ότι θα προχωρήσει μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.

Η κ. Κεραμέως, συνεχίζοντας την τοποθέτησή της παρέθεσε τους έξι άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας, τονίζοντας: “Η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι “ από κάτω προς τα πάνω”, με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο, όπως η εισαγωγή νέων θεματικών, και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”.
Εξειδικεύοντας τον πρώτο άξονα και τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η υπουργός αναφέρθηκε στους τέσσερις βασικούς θεματικούς κύκλους, και τις επιμέρους θεματικές τους:
α) Το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Επικαλούμενη τις καλές πρακτικές άλλων χωρών και την διεθνή εμπειρία, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι “στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα, εξοικειώνοντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας. Με το βλέμμα στραμμένο στις ανάγκες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, εστιάζουμε περισσότερο στη διαδικασία της μάθησης και όχι μόνο στο περιεχόμενο.
Για τον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «όπως είχαμε δεσμευθεί, προχωρούμε με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, βασισμένοι στο τρίπτυχο “ Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση”. Στη χώρα μας, η αξιολόγηση έχει πολεμηθεί όσο λίγες μεταρρυθμίσεις και, δυστυχώς, δυσφημίζεται ως έννοια ακόμη και σήμερα. Η συστηματική αξιολόγηση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία και την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του ίδιου του σχολείου, αλλά και ευκαιρία για την ανάδειξη των δυνατοτήτων και των επιτευγμάτων του. Γιατί υπάρχουν πολλές δυνατότητες, πολλά φωτεινά παραδείγματα σχολείων, άοκνες προσπάθειες φωτισμένων εκπαιδευτικών, με μεράκι, με όραμα, που η ανάδειξή τους μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή παραδείγματος στη δημόσια εκπαίδευση».
Ως προς τον τρίτο άξονα μεταρρυθμίσεων, η υπουργός τόνισε την πιο αποτελεσματική στελέχωση των σχολικών μονάδων λέγοντας τα εξής: «Λαμβάνονται ειδικά μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, με τη διόρθωση χρόνιων παθογενειών. Δίνουμε κίνητρα διπλής μοριοδότησης για δυσπρόσιτες περιοχές και ταχύτερη προσμέτρηση προσόντων και προϋπηρεσίας, και βάζουμε κανόνες». Διαβεβαίωσε δε ότι «η Πολιτεία πρέπει να μεριμνά για τη σωστή στελέχωση των σχολείων μας, απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα».
Αναλύοντας την τέταρτη δέσμη μεταρρυθμίσεων και την ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως δεν παρέλειψε να στιγματίσει τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Αρχικά, το 2015, έλεγαν ότι η αριστεία είναι ρετσινιά. Αλλά το ιδεοληπτικό πρόσημο επιστρέφει δριμύτερο τώρα, με τον εκπρόσωπό της να περιγράφει τα ΠΠΣ ως “ καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης […] θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων”. Δυστυχώς αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, τη δυνατότητα για μαθητές να φοιτήσουν στα εξαιρετικά αυτά σχολεία. Αποστρέφεστε τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως εργαλείου διάχυσης βέλτιστων πρακτικών στην εκπαίδευση. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του εξισωτισμού προς τα κάτω, τον οποίο εσείς πρεσβεύετε, και της ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, την οποία εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της λογικής της ήσσονος προσπάθειας την οποία εσείς πρεσβεύετε, και της λογικής της διαρκούς αυτοβελτίωσης και εγρήγορσης, την οποία εμείς προσπαθούμε να αναδείξουμε. Δεν θέλετε να ξεχωρίζει κανείς, να διακρίνεται κανείς. Τους θέλετε όλους ίσους, αλλά πώς; Ίσους προς τα κάτω».
Για τον πέμπτο άξονα, είπε ότι αφορά τη λήψη μέτρων για την εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, όπως η θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας. Πρόκειται, όπως είπε, για «μέτρα που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και στην εμπέδωση των αρχών της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς».
Αναφερόμενη στον έκτο άξονα μεταρρυθμίσεων, η υπουργός ανέπτυξε τις ρυθμίσεις για Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα και πιο εξωστρεφή. «Παρέχουμε εργαλεία, δίνουμε επιπλέον ώθηση στα Πανεπιστήμιά μας, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, στην Ελλάδα και τον κόσμο» τόνισε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας την ομιλία της, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε: «Στόχος μας να βρίσκουμε λύσεις πάρα τις αντιξοότητες. Μέριμνά μας να δίνουμε στους μαθητές και τους φοιτητές μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια. Φιλοδοξία μας να βάζουμε τον πήχη ολοένα ψηλότερα. Να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Γιατί αυτή είναι η Ελλάδα της δημιουργίας που προσπαθούμε να υπηρετήσουμε. Γιατί μπορούμε καλύτερα. Γιατί αξίζουμε καλύτερα».

Ετικέτες: ΒΟΥΛΗΚΕΡΑΜΕΩΣΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προηγούμενη Ανάρτηση

Συνάντηση Κώστα Τασούλα και Τζέφρι Πάιατ στη Βουλή

Επόμενη Ανάρτηση

Αποχωρεί από τον Παναθηναϊκό ο Δ. Γιαννακόπουλος – Όρισε πωλητήριο 25 εκατ. ευρώ στην ΚΑΕ

Σχετικές Ειδήσεις

Κεφαλογιάννης: Αήθης επίθεση στον δήμαρχο Πάτρας – Ο υπουργός δεν άντεξε την κριτική Πελετίδη

Κεφαλογιάννης: Αήθης επίθεση στον δήμαρχο Πάτρας – Ο υπουργός δεν άντεξε την κριτική Πελετίδη

4 ημέρες πριν

Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας εμφανίστηκε (επιτέλους) την Πέμπτη. Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για τις πυρκαγιές που συνεχίζουν να μαίνονται σε πλείστα μέτωπα της χώρας. Ο κ. Κεφαλογιάννης...

Το συγκινητικό μήνυμα του Κώστα Σαμαρά, σε όσους βρίσκονται στο πλευρό της οικογένειά του

Το συγκινητικό μήνυμα του Κώστα Σαμαρά, σε όσους βρίσκονται στο πλευρό της οικογένειά του

5 ημέρες πριν

Το κύμα συμπαράστασης που αγκάλιασε την οικογένειά του, μέσα στη θλίψη της για την απώλεια της αδερφής του Λένας, ανέδειξε με...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι δικογραφίες στα χέρια του εισαγγελέα

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι δικογραφίες στα χέρια του εισαγγελέα

1 εβδομάδα πριν

Μήνας ραγδαίων εξελίξεων ο Αύγουστος για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς μετά τις 25 Αυγούστου αναμένεται να φτάσουν στα χέρια του...

«Συγχαρητήρια στις Ένοπλες Δυνάμεις μας» – Το μήνυμα Δένδια για τη ρίψη ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λωρίδα της Γάζας

«Συγχαρητήρια στις Ένοπλες Δυνάμεις μας» – Το μήνυμα Δένδια για τη ρίψη ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λωρίδα της Γάζας

1 εβδομάδα πριν

Συγχαρητήρια στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας έδωσε ο Νίκος Δένδιας με σημερινή του ανάρτηση στο X, για το γεγονός ότι έφεραν εις πέρας με...

Ροή Ειδήσεων

Θεσσαλονίκη: Προκαταρκτική έρευνα για το ατύχημα με 5χρονο αγοράκι σε αναψυκτήριο με ψυχαγωγικά παιχνίδια

Θεσσαλονίκη: 18χρονος είχε διαμέρισμα ως «καβάτζα» για διακίνηση ναρκωτικών

Κίνα: Yπέρ μίας συμφωνίας για την Ουκρανία

Πορτογαλία: Ένας πυροσβέστης έχασε τη ζωή του, το δεύτερο θύμα των πυρκαγιών που μαίνονται στη χώρα

Ουκρανία: 7 οι νεκροί από την επίθεση στο Χάρκιβ

Μήνυματα Τραμπ και Ζελένσκι λίγο πριν την κρίσιμη συνάντηση: Η Ουκρανία δεν θα πάρει πίσω την Κριμαία διαμηνύει ο Τραμπ – Νέα ανάρτηση Ζελένσκι

Κακοποίησε 20 παιδιά μέσα σε έξι χρόνια

Τραγωδία στην Εγνατία Οδό: Τρεις νεκροί και ένας τραυματίας

Χαρούμενος ο Τραμπ που θα υποδεχθεί «τόσους πολλούς Ευρωπαίους» στον Λευκό Οίκο – Τι έγραψε στο truth social

Δολοφονία στο Χαλάνδρι: Δεν ήταν σύντροφοι σύμφωνα με την ΕΛΑΣ – Τι είπε ο 28χρονος για τους λόγους που σκότωσε τη 47χρονη

  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Εμφάνιση όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Κοινωνία
  • Δικαιοσύνη
  • Συνεντεύξεις
  • Κόσμος
  • Media
  • Αθλητισμός

© 2020 VickyPedia.gr

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με την περιήγηση στην ιστοσελίδα συμφωνείτε στην χρησιμοποίηση τους.